Domoticz poisti tuen z-stickille jonka perässä minulla oli suurin osa laitteista.
Olen jo jonkin aikaa katsellut jos siirtyisi pois raspi/domo virityksestä jonka ylläpito on ollut aina työlästä, varsinkin kun en ymmärrä linuksia enkä osaa koodata yhtään.
Kannattaa mennä suoraan uusimpaan kiekkoon (2023). Vanha vaatii säännöllisiä buutteja, kun alkaa olemaan liikaa ohjattavaa. Lisäksi saa ethernet-yhteyden, lokaalisti toimivat säännöt, matter-tuen ja advanved flow:t. Vanhassa advanced flow:sta piti maksaa erikseen. Nämä tuovat huomattavasti monipuolisemman mahdollisuuden luoda sääntöjä graafisen käyttöliittymän kautta. Olisi vaan halvempi, niin ostaisin itsekin.
Minulla on esimerkkinä vanha Mitsun ilp jossa Wemos piiri simuloimassa kaukosäädintä ja sitä kautta wifissä. Energy (Heat) - Mitsubishi Heat Pump — ESP Easy 2.1-beta1 documentation
Tällä hetkellä tuo pukkaa Home Assistant MQTT controllerina komennot mosquettoon josta domoticz käy rämpimässä komennot. Toiveissa olisi saada tuo raspi jossa myös (mqtt palvelin) kokonaan pois.
Homeyssä on jokin esp appi mutta se ei taida toimia uusimmassa, ja sekään ei taida toimia mitsun kanssa?