Homey Zigbee Mesh i.c.m. Hue bridge

Ik heb wat problemen met zigbee apparaten die niet meer reageren en weet niet echt hoe dat komt.
Het lijkt erop dat het bereik niet voldoet maar het zou goed moeten zijn aangezien ik vrijwel overal hue lampen in huis heb hangen.

Mijn vraag:
Ik heb de niet hue devices (awara) direct aan mijn Homey gekoppeld. Alle Hue lampen zijn via de Philips bridge aan de Homey gekoppeld.

Werken mijn Hue lampen ook als Zigbee repeater (Mesh) voor de devices die direct aan de Homey zijn gekoppeld?
Of ziet hij dit als een losse Zigbee netwerk?

Alvast bedankt

Roy. Bedankt voor je snelle reactie.

Ik zou er voor kunnen kiezen om de lampen direct aan de Homey te koppelen.
Heb gelezen dat het nadeel is dat je de lampen niet meer kunt voorzien van de laatste updates.

Dat is balen. :weary:

Je kunt eventueel ook een paar IKEA repeaters kopen, niet superduur en een goeie manier om je Zigbee netwerk uit te breiden.

1 Like

Ik heb juist een hue bridge genomen om zoveel mogelijk weg te blijven bij het homey zigbee netwerk. Ik heb een redelijk aantal (21 ofzo) apparaten via zigbee verbonden. Vooral aqara schakelaars / sensoren.

Zigbee is zacht gezegd niet de beste optie van homey. Daarom al mijn ikea spul overgebracht naar een hue bridge en 1 ikea smartplug ‘achter gelaten’ bij homey om als router te kunnen gebruiken.

Wat mij vooral verbaast is dat alle ikea spullen nu veel sneller reageren. Ook met een aqara schakelaar die aan de homey hangt.
Dus:
schakelaar -> homey -> hue -> lamp. Is sneller dan
schakelaar -> homey -> lamp

Alle aqara sensoren heb je dus wel direct aan de homey gekopeld?
Ik gebruik naast hue ook voornamelijk aqara sensoren.

Jep, volgens mij is er naast de aqara bridge geen andere manier om deze te koppelen. Ik weet niet hoe de support van aqara apparatuur middels de xiaomi / aqara bridge is. Hier is overigens ook een app beschikbaar voor op homey.

aqara wordt niet ondersteund op de hue bridge, zou perfect zijn als dat wel het geval is.