Homey zeer instabiel op de late avond

Dank voor je bericht.
Deze heb ik gisteren, na de Homey met wederom een nieuwe adapter weer “tot leven te hebben gewekt” 8x geprobeerd.
Exact op deze manier in Firefox.

Tijdens het proces als ik mijn wifi ww heb in gevoerd en op volgende klik de “alt” knopt ingedrukt blijven houden, ik krijg ook na ongeveer een minuut de melding “Homey met netwerk verbonden”, daarna gaat het helaas “mis” en kom ik ongeveer 30 sec na de verbindingsmelding weer terug op het stuk verbinden met de setup van de Homey. De ledring blijft groen draaien en dit blijft maar draaien, tot dat ik na bijvoorbeeld een uur de stroom er af haal. De Homey start ik na 10 minuten opnieuw op, ik laat deze dan 10 a 15 minuten met rust en waag een nieuwe poging waar bovenstaande weer hetzelfde gebeurd.

Controleer na deze melding terwijl je de browser open laat dat je computer met datzelfde wifi netwerk verbonden is.

Bedankt voor je tip!

Ik wou met deze tip dus wederom een nieuwe poging gaan ondernemen, wil het niet dat ik 5 minuten geleden, vanuit het niets, een melding kreeg in de Homey app: “Zigbee hersteld”. Voor de goede orde alle Zigbee devices nog eens aan, uit en weer aan gezet. Dat werkt gelukkig weer.

In al mijn enthousiasme gelijk even proberen of ik nieuwe devices kan toevoegen…. Ja hoor het werkt weer! Binnen 5 seconden voeg ik diverse Zigbee apparaten toe zonder enige moeite. Toeval?

1 Like

Waarschijnlijk meer een geval van geduld dan toeval, het opstarten van Zigbee kan heel lang duren (soms tot uren) voordat alles is opgestart.

Hoi Iedereen,

Sorry dat ik deze oude thread opnieuw open maar ik heb even jullie hulp nodig.
Gisteravond heb ik perongeluk mijn Ikea Tradfri rolgordijn gereset, normaal geen probleem kwestie van even toevoegen en instellingen goed zetten.

Echter gaat het helaas niet zo makkelijk, als ik in Homey in de Ikea app de pair functie aanzet en het gordijn in pair modes zet dan gebeurd er helemaal niks. Hierna heb ik de remote en de zigbee versterker van Ikea uit Homey verwijderd. Ik dacht dat deze misschien in de weg zaten.
Maar ook bij deze 2 apparaten gebeurd precies hetzelfde, apparaat staat in pair modes maar Homey kan hem niet vinden. Terwijl dit gistermiddag allemaal nog flekkeloos heeft gewerkt op Homey.
De overige nog gekoppelde apparaten (5 ikea zigbee spots en 1 button zigbee van ikea ) werken nog perfect.
Meerdere herstarts al gedaan van Homey zonder effect helaas.

Ik zie hierboven staan dat bij jullie de volledige update downloaden functie heeft geholpen. Ik zit te twijfelen om dit uit te voeren, mede omdat ik niet weet hoelang dit duurt en dan ook de verbinding kwijt ben met de zigbee apparaten die nu nog zijn verbonden. wat raden jullie aan?