Ik denk dat ik nu alles wel heb geprobeerd wat hier is aangegeven en wat ik zelf kon bedenken maar het wordt eigenlijk alleen maar erger.
Erger werd ergernis en daarom heb ik besloten om all Hue lampen die direct waren gekoppeld aan Homey Zigbee te verwijderen en te koppelen aan mijn Hue bridge en zo weer te importeren in Homey. Dat werkt gewoon wel goed.
Blijven er nog steeds heel veel andere apparaten en merken over over die ik niet in mijn Hue bridge wil omdat deze al met behoorlijk wat apparaten is gevuld nu.
Omdat er dus echt helemaal niets meer werkt via Homey Zigbee na meerdere ptp’s van tussen de 30 en 60 minuten heb ik besloten het Zigbee netwerk te resetten.
Ik wil dus nu de overige Zigbee devices zoals Innr lampen, Robb smart devices, Aqara devices etc opnieuw gaan koppelen aan Homey Zigbee.
Daar stuit ik nu al gelijk op het eerste probleem want wat ik ook probeer de devices laten zich niet meer installeren. De apparaten worden wel gevonden en Homey geeft aan te installeren maar op een gegeven moment krijg ik de melding dat het te lang duurt.
Ik heb met een verlengsnoer de Homey naast de te installeren apparaten gezet maar zonder succes. Hue bridge uitgezet tijdens het koppelen hielp ook niet.
Er is mijns inziens iets gruwelijk mis met (mijn) Homey Zigbee want verder werkt alles wel gewoon goed.
Ik heb mijn Hue Bridge en Homey op zigbee kanaal 15 gezet. Dit omdat de Hue Bridge daar al op stond en prima werkte en Homey stond op 11 en deed niets meer. Ik heb hier gelezen dat dit het beste is om te doen.
Voor nu weet ik het ff niet meer dus als iemand nog een ingeving heeft wat te doen hoor ik dat graag.