Homey weerbericht gebruiken voor flow

Hallo allemaal,

Is het mogelijk om het beknopte weerbericht te gebruiken wat bovenaan de “Home” tab staat. Ik zie daar b.v. op dit moment staan
“Het is 20 graden en verspreide bewolking”. Graag zou ik deze gegevens in een flow gebruiken voor de aansturing van rolluiken. Omdat ik een bridge heb kan ik helaas geen gebruik maken van de weer app’s die bij de pro worden aangeboden. Het gaat mij dan voornamelijk om de temperatuur buiten.

Bvd Philippe

hoi,
als het om de temperatuur gaat, sensor buiten hangen en koppelen?

De genoemde temperatuur is als tag beschikbaar, onder “Weer”
Via een EN logica kaartje ‘nummer is groter/kleiner dan’.
20230705_202334

Een eigen temperatuur sensor is wel een stuk nauwkeuriger natuurlijk

Dank je wel Peter. Ik ga dit eens proberen. Ik ben nog steeds aan het leren met de Homey en de logica kaartjes zijn zeker niet mijn sterkste kant. Een eigen sensor zal zeker beter werken maar ik wil ook graag de mogelijkheden van de Homey beter onder de knie krijgen. Kun je me eventueel nog een sensor aanraden die goed met de bridge werkt.

Alstu. Idd de logica mogelijkheden moet je “even doorkrijgen”.
Bij support.homey.app kun je over van alles how-to’s vinden. De logica how-to kan ik je aanbevelen.
Ik kan je Aqara temperatuur sensors aanbevelen. Netjes geprijst ook. Ik heb er geen buiten hangen, maar ze bevinden zich hier al 2 jaar in de vriezer, koelkast, onder de afzuigkap, boven de douchekop.
Ik geloof dat -20°C de ondergrens is, en vocht gehalte mag 0 tot 100% zijn.