Weer data voor Homey bridge

Hi,
Ik wil graag mijn rolluiken, zonneweringen, etc. aansturen obv gegevens over het weer (temp, zon, wind, etc). Ik zie dat er voor de Homey Pro legio apps zijn zoals knmi, buienradar, buienalarm, darksky, etc. die gegevens leveren maar voor de Bridge eigenlijk niks.
Heeft iemand suggesties hoe ik dat toch met een Bridge kan doen?
Alvast bedankt.

1 Like

Ik lees even mee, dat wil ik ook namelijk, met domoticz lukte dit in het verleden, maar in deze opstelling heb ik anders dan een webhook schrijven die info van een weerbericht uitleest nog niet gevonden.

De gratis diensten is lastig, de meeste zijn van Community developers.
Buienradar zou wellicht kunnen als Athom dat voor elkaar krijgt maar staat denk ik niet zo hoog op hun prioriteiten omdat NL maar een deel van hun marktgebied is, daarbuiten heeft niemand er wat aan.

De basis kun je uit Homey zelf halen:
staat al in je WebApp en kun je met een flow bijvoorbeeld op de tijdlijn schrijven

Daarnaast is er
Netatmo App for Homey | Homey
en in test:
Weather Underground | Homey

maar daar heb je zelf een weer device voor nodig.

1 Like

Dank je. Ik wilde het inderdaad zonder devices of weerstations ofzo doen.
De optie zoals jij die beschrijft met Homey Weather kan ik niet namaken/vinden in de Web app.
Ik ben nog relatief nieuw met Homey maar moet je dat installeren en/of hoe doe je dat precies?

Deze Logica zit standaard in Homey, hoef je niets voor te installeren.

hier de flow in het Nederlands en filmpje hoe Logica te gebruiken

Dank je. Video bekeken en weer wat geleerd.
Voor wat ik wilde doen met het weer maar zeker handig voor veel meer.

Ik ben hier verder mee gegaan en het gebruik van logic, tags, etc is nu helder. Wat me echter niet gelukt is om een weersverandering mbv homey weer/weather als trigger (WHEN) te gebruiken als het bijvoorbeeld bewolkt wordt of gaat regen.
Toevoegen als conditie (EN/AND) lukt wel maar zoals gezegd ik mis ik de manier om de flow automat te starten bij een weersverandering (bijv. van zonnig naar regen).
Heb dus nog wat hulp nodig. Suggesties?

1 Like

Klopt, ik mis die ook en dat vindt uk een hele goede voir een feature request.

1 Like

(Kom net pas dit topic tegen…)

Er is een truukje voor :upside_down_face:

Ik heb 4 variabelen aangemaakt, 3 numerieke voor de temp/vocht/druk waardes, en een tekst variabele voor het weer-type.

Ik laat 4 flows iedere x minuten de 4 ‘weer tags’ naar de aangemaakte variabelen schrijven.
Daarna kun je met 4 andere flows de “als variabele is veranderd” trigger gebruiken.

Voorbeeld voor weer-type en temperatuur

.
Output:

2 Likes