Circa twee jaar geleden kocht ik een aantal modules van Klik Aan Klik Uit.
Ondertussen heb ik geen account meer bij een aantal big tech bedrijven. Toch wil ik graag gebruik blijven maken van Klik Aan Klik Uit. Is het daarvoor raadzaam om over te stappen op Homey?
Vriendelijke groet,
Marianne
Heb je al een KlikAanKlikUit gateway? Dan kan je KlikAanKlikUit toch ook gebruiken zonder Google account? Je maakt gewoon een account bij KlikAanKlikUit zelf en dan log je daar in in de app. Of bedoel je iets anders?
Als je nog geen gateway hebt: wat wil je met Homey gaan gebruiken? Als je alleen KlikAanKlikUit apparaten gebruikt en geen geavanceerde automatiseringen nodig hebt kan je beter de Klikaanklikuit gateway kopen (heeft ook betere 433Mhz bereik dan Homey). Pas als je ook andere apparaten (van andere merken) wilt gebruiken heb je een Homey nodig.
Hier ligt nog wel een ICS2000 te verstoffen. 
Naast de startset heb ik de smartbridge. Is dat wat je bedoelt? Daarnaast heb ik nog een Google Nest mini waarmee ik o.a. de lampen bediende.
Ja, de smartbridge bedoel ik. Waarvoor wil je Homey gaan gebruiken? Als je alleen je KlikAanKlikUit apparaten wilt bedienen, kan je toch ook de bridge blijven gebruiken? En Homey is ook geen vervanger voor de Google Nest, Homey heeft geen microfoon of speaker en is dus ook geen voice assistant. De oudere Homey Pro 2016 had deze wel, maar de voice assistant is lang geleden verwijderd