Homey + TWC + Enova = sant?

Hei,

FĂžrste post. Jeg holder pĂ„ Ă„ hente inn tilbud for Ă„ fĂ„ satt opp elbillader og ser pĂ„ muligheten for smartpakke som kvalifiserer for EnovastĂžtte. Kom pĂ„ tanken om at Homey Pro burde kunne vĂŠre “huben” i et slikt oppsett. Ut fra det jeg kan finne pĂ„ nett er dette tilfellet sĂ„ lenge man dokumenterer oppsett med Flows i sĂžknaden til Enova (og de andre kravene tilfredstilles). Har fĂ„tt tilbud fra elektriker pĂ„ en pakke med Zaptec Go-lader, Homey Pro og termostat for gulvvarme.

1. Er det noen som kan bekrefte at Homey kan vĂŠre huben i systemet og kvalifiserer for stĂžtte?

Videre vurderer jeg om jeg skulle byttet ut Zaptec Go med en Tesla Wall Charger (gen 3) siden denne er litt mer sÞmlÞs med fÄr Musk-vogn (jada, kjÞpte fÞr osv
). Tenker da i hovedsak pÄ knappen pÄ ladekabelen. Det som nÄ gjÞr meg usikker er om oppsettet fortsatt kvalifiserer, siden det ser ut til at Homey styrer bilen (ikke laderen).

1. Styrer Homey-flows laderen eller bilen?
  2. hvis den styrer bilen, kvalifiserer dette fortsatt til stĂžtte, og vil oppsettet fungere med andre biler? (vi vurderer en ikke-Tesla bil nummer to).

PÄ forhÄnd takk!