Vurderer å anskaffe Homey - et par spørsmål før jeg trykker kjøp

Hei,
Jeg vurderer å kjøpe Homey. Men før jeg gjør det har jeg noen ønsker som jeg lurer på om Homey kan gjøre:

  • Hente data fra Tibber pulse (eller en annen tilsvarende HAN tilkobling)
  • Mulighet for å sette effektbegrensning på utstyr for å unngå å komme over f.eks 5kW/10kW/15Kw i timen slik som Tibber har
  • Easee elbillader må kunne styres
  • Styre varmepumper og termostater
  • Styre lading etter strømpriser
  • Kunne sette et tidspunkt som elbil skal være oppladet
  • Kunne styre lading i forhold til overskuddsstrøm fra solcelle anlegget. Fortrinnsvis kjøre all overskuddsstrøm inn i bilen. Data fra HAN porten bestemmer hvor mye elbilladeren skal lade

Jeg regner med at de første punktene går greit med Homey, men jeg er veldig spent på om det siste punktet med lading av kun overskuddsstrøm er mulig?

Mvh
KTG

Hente data fra Tibber. Ja, dette gjør jeg med min
Sette effektbegrensning. Ja, her kan du f.eks bruke Sparegris appen.
Styre varmepumper og termostater. Ja, jeg styrer termostater. varmepumper har jeg ikke.
Resten, dvs elbillader og solceller har jeg ingen erfaring med, dessverre, men jeg vet at Sparegris har en integrasjon mot elbillader. Det er en lang tråd om sparegris-appen. Les deg opp der, og spør om du ikke finner det. Utvikleren av Sparegris er veldig lett å kontakte, han svarer fort.

Takk for tilbakemeldingen!
Fikk nettopp boksen i hus, så det går nok noen dager med testing.

Hvordan henter du data fra Tibber?

Det er en egen Tibber app i Homey. Den har to enheter, en for Tibber Pulse som leverer målinger og en for strømprisen. Disse har jeg så koblet inn i div flows for å begrense forbruket når prisen er høy, f.eks at jeg ikke kjører varmtvannsbereder når prisen er på det høyeste.