Strømpris med homey bridge

Jeg har nettopp kjøpt homey bridge. Jeg har tibber abonnement, og har installert tibber appen fra homey cloud. Jeg vil bruke strømprisen til å styre et rele som er koblet til vv-berederen, men finner ingen måte å legge til strømpris når jeg skal opprette flows. Er det noen som har en steg for steg oppskrift på hvordan dette kan gjøres? Jeg trodde det skulle være mulig å hente strømpris fra tibber, men det er kanskje bare tilgjengelig for homey pro? Jeg er helt grønn på homey, men har vært futurehome-kunde. Trenger nok en ganske detaljert gjennomgang hvis noen vet hvordan det kan gjøres…

Først av alt, velkommen til Homey Community!

For å være sikker på at du er klar over forumreglene, vennligst les innlegget Velkommen til forumet! her.
(Oversatt med deepl.com)

(Norsk)

This thread has been moved to the non-english forum, if you have any problems with that please feel free to contact me or another moderator.

Hei og velkommen til Homey! :smiling_face_with_sunglasses:

Har du Tibber og ønsker å styre varmtvannsberederen (VVB) slik at den slås av i de 4 eller 8 dyreste timene i døgnet?
Det kan relativt enkelt settes opp ved å lage en Flow slik:

:mobile_phone: Du finner Flows i Homey-mobilappen.
:laptop: Advanced Flows via PC er kun tilgjengelig for Homey Pro og Homey Bridge med Homey Premium.
Merk at kun offisielle Homey-apper støttes på Homey Bridge.

Slik kommer du i gang med din første Flow:
https://support.homey.app/hc/en-us/articles/360009669174-Creating-your-first-Flow

Det var akkurat dette jeg var ute etter :slight_smile: Jeg har bridge og premium abonnement, så da går jeg ut fra at det skal være mulig å få til. Takk for hjelpa!

1 Like

Når jeg prøver å lage en sånn flow dukker det opp et spørsmål til. Jeg finner ikke kommandoen hos tibber som sier “price changed”. Når jeg trykker “ny flow” og legger til “nytt kort”, så velger jeg tibber-appen. Der kan jeg velge tibber pulse, og det dukker opp masse kommandoer jeg kan velge mellom. For eksempel “power changed” eller “strømmåleren ble endret”. Men ikke noe som har med prisen å gjøre. Finner jeg dette et annet sted enn via tibber pulse? Skal det være tilgjengelig for homey cloud-appen, eller kan det hende at strømpriser kun er tilgjengelig i appen for homey pro?

Fant ut av det nå. Hadde ikke lagt til enheten som heter tibber home.

1 Like

Så bra! Det skal det absolutt være mulig å få til dette😉
Mulighetene og støtte for enheter i Homey er i en annen galakse sammenlignet med FH.

Hvis du også vil styre VVB (eller andre enheter) mtp holde strømforbruket under effektleddet så kan du ta en titt på her for inspirasjon/ guide

Da jeg prøver å legge til home så står det bare ingen nye enheter funnet..

Har du en aktivt strømavtale hos Tibber? Hvis ikke så dukker ingen enhet opp når du prøver å legge til Tibber Home :wink: