Homey og tibber app

Hei. Jeg har homey pro og tibber appen til den, men ikke tibber pulse. Ser ikke at jeg kan få til noe spesielt i flows. Er jeg avhengig av pulse for å kunne benytte tibber i flows? Kunne tenkt meg å lage noen flows hvor panelovner reguleres ned ved høy strømpris osv. Ser jo ut som jeg kan gjøre noe slikt i ren tibber app utenfor homey, men vil gjerne forholde meg til en app og hadde håpet det var homey.

Hei.
Tibber appen kan fint brukes til det du ønsker uten Pulse.
I stedet for å legge til Pulse, legger du til Enheten som heter Home.
Da vil du kunne lage flows basert på strømprisen.

Jeg vil allikevel heller anbefale appen Heating Controller til dette, da denne gir flere muligheter enn Tibber appen. Denne appen henter strømpriser time for time fra Nord Pool, som er de samme prisene du har fra Tibber bare uten mva, avgifter osv.

1 Like

Takk for godt svar. Jeg har ikke fått til integrasjonen mot tibber home. Står bare no new devices found etter at jeg logger inn med tibber profil og kommer tilbake til homey appen. Tibber strømavtale er fortsatt ikke aktivert da jeg venter på at strømavtale skal bli overført. Muligens er dette grunnen til problemet. Vil uansett sjekke ut heating controller :grinning:

1 Like

Bare hyggelig.
Da er det nok fordi du ikke har aktiv strømavtale enda ja.
Er selv Tibber-kunde, men bruker ikke prisfunksjonen. (Bruker bare Pulse)

Hei.
Har nettopp tegnet strømavtale med tibber, og som deg får jeg ikke lagt til “home” i flows. Er litt nysgjerrig om du har fått til dette nå?

Hei.

Ja etter at avtalen trådde i kraft kunne jeg legge til tibber “home” under device. Isteden for at det dukket opp “no new devices” eller noe i den duren dukket selve homey enhten opp her. Etter det var det også mulig å lage flows. Lykke til :grinning:

1 Like