Enova støtte info om homey

jeg søker støtte til enova for smarthusløsninger, og de ber om at jeg kan dokumentere at styringssystemet har styringsautomatikk som tar hensyn til timepris og total strømbruk i boligen.

jeg har homey V2, og jeg finner ingen sted på homey sine sider man kan finne noe info om dette. har lyst å legge ved et vedlegg til enova som viser at homey kan styre enheter etter når strømmen er billig, eller når ingen er hjemme slår strøm seg av. osv.

noen som kan hjelpe med dette?

1 Like

Jeg planlegger å gjøre det samme, og bruker Aeotec smartmåler sammen med appene Strømregning og Power of the hour.
Kommer til å legge med beskrivelse av appene og hvordan disse er satt opp.

Gjerne oppdater oss på hvordan søknadsprosessen går videre :smiley:

1 Like

Heating Controller App for Homey | Homey er også en app som støtter smart varmestyring.

Husker ikke helt hvor, men jeg har lest at styringssystemet må kontrollere minst to deler av anlegget, i tillegg til det som står i beskrivelsen du har klippet ut. (Hensyn til timepris og total strømbruk.) Usikker på om du må dokumentere installasjon av to slike styringer, f.eks. Heavy Duty Switch på varmtvannstanken, installasjon av smarte termostater, styrbar elbillader, etc.