Homey Bridge reageert traag

Wow Peter, dank voor je uitgebreide reply! Super welkom!

Ik vinkte ‘solution’ aan omdat ik de Bridge resette en het erop leek dat het werkte. Ik snap dat het voor de community niet duidelijk is wanneer ik dat doe en er niets over zeg, niet heel constructief.

Dat kun je beter achterhalen door Simple Log kaartjes of tijdlijn notificaties aan je flows toe te voegen. Ik doe dat met iedere flow.
Dan kun je wat meer ontdekken namelijk:

Dat is een goede tip, die ga ik integreren om wat meer info te krijgen inderdaad.
Helaas kan ik geloof ik niet anders dan werken met tijdlijn notificaties met de Homey Bridge.

Heb je wel een decent zigbee netwerk aangelegd?

Dit vind ik interessant en ga ik mee aan de slag. Ik realiseer me dat ik veel end-stations heb en daartussen wellicht te weinig routers. Ik las ook dat de locatie van het toevoegen van een end-station belangrijk is om hem te koppelen aan een router ipv direct aan de homey. Dank voor de tip!

Leer jezelf aan ajb om specifieker te zijn bij vragen er zijn namelijk 3 Homey modellen, welke heb je?

Goede tip ook weer, ik heb een Homey Bridge, had die tag wel aan het bericht gekoppeld, maar makkelijk om overheen te lezen.

Thanks voor je reactie nogmaals, ik ga aan de slag met het Zigbee netwerk en de frequenties van Wifi en Zigbee. Ik laat weten hoe dat gaat!

1 Like