Homey Pro Backups (voorheen Homey+) abonnement

Restore kun je initieren vanuit de recovery. Er wordt altijd een full restore gedaan.

Daarbij kun je inderdaad uit alle beschikbare backups van all Homey’s onder je account kiezen dus ook de oudste die als je automatisch uitschakeld ook ouder dan 7 dagen kan zijn.

Ik heb gisteren geupdate naar V4.0 en heb meteen het 10tje betaald voor een jaar lang backups. Geeft me toch wel een fijn gevoel met zo veel flows… Enige jammere is dat app’s die via CLI geïnstalleerd worden niet worden ge-backupped… En aangezien ik alle zigbee zaken via de Raspberry/Deconz heb lopen en daarvoor de app Homeyconz gebruik zal ik na een restore wel alle apparaten opnieuw moeten gaan toevoegen.

Dat is dan een behoorlijke tegenvaller om eerlijk te zijn. Binnen de bestaande homey kun je dus niks restoren :cry: Eigenlijk dus alleen interessant als je je homey helemaal opnieuw wilt installeren met een Backup of bij migratie naar een nieuwe.

Meerdere versies is dan mooi, maar heb je dus ook niks aan binnen een bestaande homey.

Wellicht komen er in de toekomst nog uitbreidingen binnen de backup functie. Bijvoorbeeld restorebuttons voor flows, apps en devices afzonderlijk😜

Klopt allemaal, maar als ik het goed begrepen heb, worden wel de originele Apps uit de AppStore terug geïnstalleerd i.p.v de via CLI geïnstalleerde versies, dus blijven op die manier je apparaat verbindingen behouden en kan je dus daarna weer je eigen CLI versie er overheen installeren,
(corect me if I’m wrong). Dit alleen uiteraard indien er AppStore versies bestaan.

Niet alleen dan, mijn test met een niet gepubliceerde app is hetzelfde. De devices bestaan en zijn defect met als flows die die devices of flowkaarten gebruiken. Zodra je de app weer via CLIP installeert is alles weer ok.

1 Like

Volgens mij zoek je meer de mogelijkheden van Community Backup & Restore for Homey v2 and Up! [Alpha Version]

Kijk hier even naar de verschillen.

1 Like

Wil je dat even naar Nederlands vertalen? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Helemaal mee eens.
Ik hoop dat met deze bijdrage Athom nog lang door kan gaan met ontwikkelen. Ik beleef veel plezier aan de homey en heb al een tijd de gedachte hoe kan dit gecontinueerd worden door alleen maar hardware te verkopen. De keuze van de backup is misschien niet helemaal gelukkig maar ik ben blij dat Athom op deze manier extra inkomsten genereerd,

2 Likes

Is er eigenlijk al iets bekend over toekomstige functionaliteit die toegevoegd gaat worden?