Homey Pro Backups (voorheen Homey+) abonnement

“Homey v2.1 will then include Backup & Restore functionality”

2 Likes

Je hebt gelijk.

Dan moet je wel zo eerlijk zijn om het hele stukje te quoten

Het gaat dus alleen om de settings. Er word nergens gesproken van een volledige back-up.

Dat vind ik wel creatief goedpraten van je :joy:Want waarom zou de smartphone app Wi-Fi Setup nodig hebben als je niet een volledige backup zou kunnen maken (en dus tijdens de setup een restore kunt uitvoeren, precies zoals het nu ook geïmplementeerd is). Alleen settings backuppen is absoluut niet nuttig als je niet ook de data en de store van een app backupt, om maar iets te noemen.

1 Like

Dat mag jij uiteraard vinden. Maar ok, stel dat dit DE belofte is, dan lees ik nog steeds nergens dat dit een gratis update zal zijn.

Betaal dat tientje gewoon of niet of verkoop je Homey en loop niet zo te zeuren. Voor niets gaat de zon op

1 Like

Dan had je niet moeten beginnen over dat Athom in dit verhaal helemaal niks beloofd heeft.

3 Likes

Ik heb dat tientje betaald… en nu wil ik ook mijn Homey verkopen…

want ik wil een Homey Pro :smile:

5 Likes

Stop nou maar Robert, dit is net als de gemiddelde Apple vs Samsung topic op hardware fora aan het worden. Bij sommige mensen is het fanisme te groot.

Dus Robert, stop met zeuren en betaal gewoon :kissing_heart:

Wat ik nou niet begrijp in deze hele discussie is dat iedereen die Homey+ neemt om Athom te steunen het over een tientje heeft, je kan ook een maand abonnement nemen zodat je 12 euro per jaar aan Athom kan geven om ze te steunen.

3 Likes

Ik schat in dat ze van de 10jes meer overhouden na kosten eigen schop en betaal methode dan uit de play of app-store. Ik verwacht dat die app micro betalingen relatief veel kosten.

Ik heb ze beide gedaan, 10€ op primair account en, door mij google activiteit verdiende tegoed op een tweede account.

Je wilt het als AATP member toch goed testen en niet met een fake test creditcard :rofl:

Ik krijg een beetje dubbel (tripple) gevoel bij dit Homey+ concept,

Van de ene kant 10€, who cares., ik betaal google 11eu per maand om reclame vrij te filmpjes te kijken op YT, 5eu per maand om de beelden van mijn Nest Hello te bewaren, 1€ aan Apple voor wat extra storage, Netflix voor videos’'s, ga zo maar door, gratis bestaat niet (alleen in ruil voor je ziel)

De andere kant, wat is het alternatief? Er is een geweldige community app om backups te maken maar helaas zijn die backup niet compleet omdat niet alle data beschikbaar is richting de apps (zwave en zigbee nodes en associaties). Waarom krijgen we dan niet de keuze / mogelijkheid om ea te exporteren en lokaal te bewaren? het is overigens de (cloud) opslag die geld kost en gecompenseerd moet worden naar Athom

Als voor laatste, waar worden deze backups bewaard en hoe zijn deze encrypted? ik geloof niet dat Athom een lokaal servertje gebruikt, onze data staat dan dus waarschijnlijk bij een grote data(verzamel)boer.

En als we dan toch aan het klagen zijn :wink: waarom leest Athom dit forum niet mee?

Het invoeren van je adres gegevens is verplicht bij het aanvragen van een abonnement.
Bij het delen van flows wordt ook je achternaam in de wijde wereld in geslingerd.
Gaat dat ook met je adresgegevens ook ergens gebeuren? Of is daar ook het advies om ook een fictief adres in te voeren?

Hoezo zijn WE aan het klagen? Ik zie maar een paar mensen die (regelmatig) klagen.
Doe Maar zong het al jaren geleden: “Héé, er zit een knop op je TV…”

3 Likes

Die helpt je zo uit de puree !

1 Like

“druk hem in en ga maar mee
de bloemen buiten zetten…”

2 Likes

Ik ga niet klagen, maar was ook verbaasd over dat verplicht invoeren van het adres in de webshop. Zal een overblijfsel zijn van toen je er alleen nog hardware kon bestellen, maar is volgens mij wel een overtreding van de AVG. Een bedrijf mag alleen die gegevens verwerken (en dus vragen) die noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de dienst die het betreft.

Ik denk niet dat Athom kan uitleggen waarom ze mijn adres nodig hebben voor het leveren van een online dienst? Dus ik dacht, ik kijk even in de privacy statement op de website, want daar staat in welke gegevens waar voor worden gebruikt. Maar die hebben ze dus ook niet…

Gelukkig heeft de AP het heel druk, maar wel nog wat puntjes voor op de actielijst van @Emile :laughing:

7 Likes

Ik begrijp wel dat Athom op regelmatige basis inkomsten nodig heeft om updates en support te leveren. Maar dan moeten ze dat laatste ook wel doen en daar ontbreekt het bij mij althans volkomen aan!

Het tientje heb ik betaald, maar nu? Ik zie of ik hoor niets of heb ik iets gemist?

1 Like

Homey app geupdate via Play store ?
Homey geupdate via de app ?

Denk je dat er iemand naar je thuis komt om de backup voor je te starten? :stuck_out_tongue:
Als je de update gedaan hebt naar v4 van firmware en app denk ik dat de backups gewoon automatisch starten.
Je kan in de app naar ‘… Meer’ gaan en daar bij ‘Backups’ checken of er iets gebeurd is vannacht of eventueel manueel een backup starten.

Ik heb het abonnement genomen, er wordt nu dagelijks automatisch een Backup gemaakt, maar ik vind nergens een Restore knop? Hoe werkt dit? Verder zou het handig zijn als je dan ook terug zou kunnen naar een Backup van 5 dagen gelederen bijvoorbeeld. Is dit iets wat nog komt of zit dat ergens waar ik het niet zie?