Homey Cloud Back-up - (onderdeel van Homey+ abonnement)

Dit bericht is gebaseerd op de openbaar beschikbare informatie omdat leden op het forum hier links op de Athom-site hebben gevonden. Versie 4.0.0-RCx is openbaar beschikbaar in het experimentele kanaal en iedereen kan de back-up testen door het Homey + -abonnement te kopen (eerste maand gratis). Ik zal de plaatsen wanneer vrijgegeven.

Athom heeft Homey Cloud Backup aangekondigd in de inmiddels in Experimental uitgebrachte firmware (4.0.0-RCx) en een hersteloptie in de mobiele app (4.0.1) of webconfiguratie.
Je hebt een Homey + -abonnement nodig om Homey een back-up naar de cloud te laten maken.

Deze functionaliteit is beschikbaar vanaf Homey v4.0!

Dit onderwerp is bedoeld als centrale plaats voor vragen en discussie rondom de Homey Cloud Back-up-dienst die deel uitmaakt van het Homey + -abonnement.

Ondersteuningsinformatie over back-up vindt u hier: Hoe werken Homey Cloud Backups?

Er is een apart artikel voor u als u de configuratie naar een nieuwe Homey (Pro) wilt migreren.
Hoe migreer ik tussen Homeys?

Voor vragen en discussie over het Homey + abonnement zie hier:

En nu?

Geld terug vragen?
Nee geintje, welke firmware draait Homey?

Stuur uit Meer … - instellingen - algemeen een diagnostisch rapport en maak een support ticket.

Gedaan, maar ik schakel wel terug naar de Homey, want het lijkt dat de Homey Pro niet goed is geïntialiseerd in het verleden, insights werkt namelijk niet (rrdcache not found, InrightManger errors, …)

Pro is nu factory default again (en uitgeschakeld).

Hmmm, Tado app vind het niet leuk dat restoren, daarna moet ik Tado app geheel verwijderen, want authenticatie naar tado api is kapot en devices geven een http 400 of 401 error.
Enige oplossing is Tado app verwijderen en opnieuw installeren, dan alle devices weer toevoegen en daarna het monnikenwerk om alle flows af te lopen en alle tado devices te vervangen voor de “nieuwe” devices. ka u thee klus dus. (ook melding van gemaakt).

Verrassing is wel dat na restore mijn Nest protects en api dienst nog wel werkt.

En! als je test/beta apps gebruikt bij het backuppen, dan wordt bij restore de officiële app geïnstalleerd en niet de test/beta app (behalve bij tado… maar niet bij minut … ??? hum, bij de ene app dus wel en andere niet. ? niet consequent (alpha/beta verschil misschien?))

1 Like

Nog een goede reden om de geïnstalleerde apps (inclusief de via CLI geïnstalleerde apps!) in de back-up te nemen, en te restore ‘as is’. En als de hoeveelheid storage dan een probleem zou zijn/worden, dan heb ik er geen enkel probleem mee om de back-up gewoon lokaal op te kunnen slaan. Graag zelfs.

2 Likes

Dank voor info. Ik heb alles volgens beschrijving gedaan.
Bij restore van mijn nieuwe Homey Pro krijg ik volgend scherm

Mijn backups van mijn Homey 2016 zijn zichtbaar, maar ik kan ze niet selecteren.
(niet in Chrome, ook niet via iPad)
Iemand waar dit wel lukt?

Draait je Homey Pro al de v4 firmware?

zie het al, de nieuwe homey pro versie is 3.2.1, app versie is 4.0.2.474. Bij update krijg ik melding dat er geen updates beschikbaar zijn. Hoe kom ik naar 4.0?

Via https://developer.athom.com/tools/settings moet je Experimental Updates aanzetten. Let even op de tekst die daarbij staat.

Wat ben ik toch blij met deze community. Dank Robert.
Alles werkt, zelfs favoriete apparaten en flows zijn 1 op 1 terug gezet na restore - fabrieksinstellingen.
Probleem was inderdaad dat mijn nieuwe Homey Pro nog geen experimentele downloads toe stond en zo niet naar 4.0 kon. Had ik zelf aan kunnen denken, maar mis ook beetje richting in online info.

was: Versie 4.0 homey+ maar geen backup optie

Hallo allemaal ik heb de homey geupdate net naar versie 4.0 en een homey + abonnement gehaald. Dat zie in ook op de account staan. Echter zie ik in het menu van de homey de backup functie niet terug. Enig idee hoe dit kan?

@joeygr, welke mobile app versie heb je?

Dat was het inderdaad mobiele app geupdate

Bedankt!