Homey Pro 26 heeft problemen met koppelen van snonof Zigbee app. Na het terugzetten van de back-up van de vorige Homey Pro 23 werkte alles prima tot voor kort viel er 1 SNZB-02LD uit, na opnieuw aanmelden leek het er even op dat deze weer het Zigbee netwerk zag maar dat duurde maar een paar seconden. Had nog een nieuwe liggen, maar precies hetzelfde probleem. Uit eindelijk de Sonoff app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd , helaas doet geen van de oude het meer willen geheel niet meer koppelen. Er schijnt ws een bug in de Athom software te zitten. Overigens van alles geprobeerd Homey opnieuw opstarten 1 uur niet koppelen, maar niets helpt. Nog meer gebruikers met dit probleem? Groet
lijkt op dit probleem :
Klopt maar de vraag is dan ook Is dit Athom Zigbee probleem of de appbouwer, deze heb ik een mail gestuurd kreeg iets in het Zweeds terug ws automatisch beantwoorden. Met regelmaat lees je dat Homey problemen blijft houden met Zigbee ik dacht met de Pro 26 dat daar nu wel eens verbetering in zou zitten, de Pro 23 had geen problemen een beetje vreemd allemaal
Dit zit in de core van Homey Zigbee.
DIT probleem is niet aanwezig in Homey Pro zolang ne niet migreert, dit komt specifiek voor bij de migratie / restore van een USB backup van één Homey Pro op een andere Homey Pro (2023 of 2026)
Het vreemde is dat de backup van de Pro23 naar de Pro26 prima verliep de T meters werden direct gezien en hebben zeker 3 weken zonder problemen gewerkt, tot 1 uitviel en niet meer blijvend wilde koppelen hetzelfde met 1 nieuwe, nu na verwijderen van de app en opnieuw installeren is het gedaan koppelt niet 1 meer het Zigbee netwerkt valt weg. Overigens dank voor de berichten.
Zou een backup van een week terug eventueel een oplossing zijn de Pro maakt elke dag een backup
Waarschijnlijk niet. Er zit iets in het backup/restore-proces dat voor het aangehaalde probleem zorgt. Ik zou het wel melden bij Athom, via Support | Homey.
Ben voor de reset van Zigbee gegaan heb niet veel producten aan te melden en moet zeggen dat alles weer makkelijk aan te melden waren. Hoop dat het probleem nu weg blijft. Groet