Homey Pro 2019 dood net buiten garantie

Ennn… wanneer besluit een modje om een slotje te plaatsen? :zipper_mouth_face:

Waarom zou hier een slotje op moeten?
Volgens mij wordt er compleet overeenstemmend met het topic gediscussieerd…

Ik dacht dat het wel klaar was, my bad…

Man is ontevreden, heeft misschien rechten.
Moet bij Alternate wezen om nog enige compensatie te krijgen.
Kan Athom aanschrijven in de hoop dat zij iets willen doen.

Man is erg stil, wellicht omdat hij misschien niet de antwoorden kreeg waar hij op hoopte… :wink:

Maar goed, denk niet dat het goed is wanneer mods bepalen wanneer een normale discussie die gezond verloopt en on-topic is, klaar is.
Dit is nu eenmaal ook een discussieforum.
Dan zou je ook kunnen afvragen of jouw “Tuya=troep” topic klaar is… wink :wink:

2 Likes

Tja lastig zo iets als dit, vaak is het niet de moeite waard repair maar goed is wat men er voor overheeft.
Vindt de geboden tegemoetkoming wel wat mager maar aan andere kant is dit vrij normaal bij dit soort apparatuur en prijsklasse.
Mocht je hem willen laten repareren mag je mij altijd berichtje sturen, doe beroepsmatig repair (dus helaas niet gratis)

Dag Henk,

klopt, ik moest inderdaad bij Alternate zijn.
Spijtig genoeg heb ik daar direct het deksel op de neus gekregen, verwijzend naar de 2 jaar garantie. Wel makkelijk zo.
En inderdaad ben ik blij dat Athom toch iets probeert te doen buiten Alternate om,
maar dat neemt niet weg dat het toestel in mijn ogen te rap defect is, en dat is dan weer Athom naar mijn gedacht.
Een beetje meer verantwoordelijkheid nemen zou ik leuk vinden.

1 Like

Hey Henk,

man is redelijk stil omdat ik het druk heb :grinning:
En nee, ik kan wel wat hebben, jullie zeggen dan ook niets verkeerd.
Vind het inderdaad een gezonde “discussie” en merk dat niet iedereen op dezelfde lijn zit ivm garantie.
Het beroert wel iets blijkbaar :wink:

Vind ik het leuk, nee tuurlijk niet.
hebben jullie gelijk? geen idee? misschien wel?
Had ik graag een andere oplossing gezien, ja liever wel.

Zou er hier iemand van Athom zelf ook meelezen, dan mogen ze nog steeds eens contact opnemen :upside_down_face:

2 Likes

Het ging mij inderdaad om de afwezigheid van @Willempie, maar je hebt helemaal gelijk. En fijn @Willempie dat je nog wilt reageren :+1:

1 Like

Mijn ervaring is ook anders. Heeft wellicht ook te maken met de insteek. Die van mij (pro 2019) ging 2 maanden buiten garantie defect nadat hij 25 maanden actief is geweest. Repareren is geen optie en ik kreeg een mooi aanbod voor een nieuwe.
Je kan denken: Lekker verhaal of, naja, dan heb ik gelijk een upgrade. Ik heb dat laatste gedacht en was blij met de oplossing.
Wil je het risico van buiten garantie niet lopen, ga dan naar een mediamarkt achtige club en koop er garantie bij.

1 Like

Dag Ronald,

Ik ben eens nieuwsgierig, welk voorstel had jij gekregen?

Zie dm.

Hoi Willempie

Inderdaad een vervelende kwestie en zoals in de posts hieronder zie je dat er diverse terechte opmerkingen zijn over rechten en plichten van verkopende partijen en daarnaast ook leveranciers en directe aankopen via hub webshops. Feit is inderdaad wel dat Athom haar product lange tijd aangeleverd heeft met, op zijn zachtst gezegd, niet erg compatibele laders, maar dat er nooit aangetoond is dat die voor schade aan de Homey hebben bijgedragen.

Ikzeelf heb een Homey via Coolblue gekocht in juni 2022 en die ging na 7 maanden volledig uit. Einde oefening, maar deze werd wel vervangen door een “nieuwe” in januari 2023. Prima geregeld tot ook deze tweede Homey Pro het licht uit deed om niet meer aan te gaan in november 2023, dus 11 maanden nadat deze “nieuwe” Homey Pro geleverd was. Coulance was het verhaal, maar feit is dat er 2 Homey’s kapot gaan, met dezelfde klacht en beide nog voor ze een jaar oud zijn. Die tweede werd dus “uit coulance” vervangen voor een derde, “nieuwe” Homey Pro. Nou klinkt coulance eigenlijk alsof ik het apparaat heb misbruikt, maar Coolblue of was het toch Athom, geen idee, leverder dus een derde “nieuwe” Homey Pro. Fijn… ook weer geregeld. Alleen… je raadt het misschien al.. het wordt februari 2025, en na maar liefst een royale 16 maanden gaat ook deze “nieuwe” Homey Pro, met weer dezelfde klachten, hemelen. Maar nu kan ik het na 2 maanden wachten doen met de boodschap “niet meer te maken en ook niet binnen de garantie”. Ok, gekocht via Coolblue, maar niet duidelijk of Athom ook maar ergens betrokken is geweest in het reparatieproces, dus ook niet wie welke verantwoordelijkheid heeft genomen of ontdoken. Hoe dan ook… dit zijn… sorry WAREN 3 “nieuwe” Homey Pro’s in minder dan 3 jaar. Misschien tijd een te gaan orienteren op iets anders?

Als ik je aan een schema zou kunnen helpen zou ik het graag doen, maar mijn liefde voor Homey is aardig bekoeld en ik denk dat ik mijn backup abo maar eens op gaan zeggen.

Ik deel dus volledig jou onvrede over de wijze van handelen van Athom, ongeacht of je de Homey nu rechtsstreeks van Athom hebt gekocht of via een externe verkoper.

Succes…