Homey praat wartaal

Ik heb Athom ook de link naar dit bericht en jullie reacties gegeven, zodat ze zien dat ik niet de enige ben.

Zodra ik een oplossing heb ontvangen zal ik die ook hier delen.
Dan kunnen jullie het ook oplossen
:+1:

De wartaal is de snelheid van de spraak lijkt mij?
afbeelding

Hoe bedoel je?
Snelheid maakt toch niks uit om foutieve dingen te zeggen?

Nee spraak en snelheid heeft er niets mee te maken.
Mijne stond hetzelfde ingesteld (alleen heb ik Ruben erin zitten :wink::joy:), maar heb het net getest op verschillende snelheden en hij blijft hetzelfde roepen.

Hé all…change your speech flows in…

IF someone said something specifiek tv on
THEN speech say something tv goes on
THEN do your actions…
etc…

works perfect

do not use the card…someone say something…

succes

hmmmm in Engels…maar jullie begrijpen het wel…in iedergeval geen wartaal meer

Dat is bij gebruik met Google home.

Helaas. Ik heb bovenstaande geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Ik heb, omdat Homey slecht luistert, geen enkele flow met een spraak trigger. Behalve 1 om te testen en die blijft hetzelfde reageren.

Willy wartaal

1 Like

Lol, speel het filmpje af, reageerde mijn homey precies het zelfde als de jouwe :rofl:

3 Likes

Iemand al update naar 2.0.2 gedaan en getest?

Is die er al dan en waar kan ik die vinden?
Ben inmiddels zover dat ik het best aan durf om die er gelijk op te zetten.

Ik had overigens nog wel het verzoek gekregen om het engels woord “Ambilight” te vervangen voor een Nederlands woord. Dit om uit te sluiten dat een taalbarriere de oorzaak was.

Maar zelfs een oerhollandse fiets hielp niet :slight_smile:

Let op: Ik roep hierin OK HOMEY!
Dus jouw Homey zou erop kunnen reageren:

Als je Experimental hebt aanstaan :slight_smile:

Gewoon in de app naar Instellingen en dan Updates.

Dit lijkt me iets wat ik ook heb. Heb mijn eerste Homey gisteren ontvangen hier. Bij mijn eerste poging om een wekker te zetten via mijn Google Home (Hey Google, vraag Homey om een wekker te zetten op xx:xx):
“Geen apparaten met accent grave opgezet accent grave optie zijn gevonden”.

  • Google Assistant ingesteld op Nederlands
  • Homey ingesteld op Nederlands
  • Locatie: Belgie

Kijk ik met mijn neus? :thinking:

Experimentele updates moet je inschakelen via developer.athom.com :slight_smile:

DISCLAIMER: je kan dit niet meer uitschakelen! Enkel door een reset van Homey kan je terug uit het experimentele kanaal! Bezint eer ge begint :wink:

Ah ok tnx… hmmm even nadenken… :slight_smile:

De mijne ook :joy:

1 Like

Mijn homey geeft in een bepaalde flow een wartaal verhaal maar voert de flow wel uit. Bij mijn overige opdrachten zegt ze alleen nog maar ok en voert de opdracht uit. Onder 1.5 meldde ze bijvoorbeeld : ik zet de lichten in de slaapkamer aan. Ik vind ok eigenlijk wel goed zo… alleen het verhaaltje dat ze savonds brabbeld in mijn naar bed flow kan ik inmiddels wel missen als kiespijn

Laatste bericht dat ik op 29 januari heb ontvangen van support is:
“Ik zal je issue doorgeven aan ons ontwikkelteam zodat zij dit zsm kunnen oplossen.
Ons excuses voor het ongemak!”

Dus er zit niets anders op dan te wachten…

Blij te lezen dat ik niet de enige ben! Sinds V2 heb ik dit ook in mijn flow als ik naar bed ga.
Valt mij op dat ik in deze flow een kaku device heb die homey soms wel soms niet kan bedienen op dat moment. Ik zal het device er eens uit gooien en zien wat er dan gebeurt.