Homey op ipad

Het engelse topic is een van de meest actieve op dit forum en wordt nog bijna dagelijks bijgewerkt, dus als het enigszins lukt zou ik die vooral helemaal volgen en lezen. Bij vertaling verlies je toch altijd een stukje, ook omdat de software en de commando’s toch engels zijn. Kan me ook voorstelen dat dat niet iedereen lukt, maar zeker in het wereldje van NAS’en, domotica en andere ‘huisspeeltjes’ is veel te halen als je het engels beheerst (ook op Youtube, Github, Slack)

Heb zelf een Synology 212+ en ook gezocht naar Docker, maar de oudere Synology’s hebben inderdaad een type processor waar Docker niet op kan werken. Ik wacht zelf nu op de 220+ die binnenkort uitkomt, dan kan ik weer vooruit.

De snelle oplossing die ik voor nu heb gekozen is deze: Homey Cornelisse Dash, een homey dashboard

Dan heb je je eigen versie van Homeydash, die gewoon op je Homey draait, want die staat altijd aan. Je gebruikt dan de Homey als webserver voor een custom dashboard. En de code die je in stap 4 download kun je zelf aanpassen, dus met eigen kleuren, lettertypes etc., tenminste als je beetje kennis hebt van website-code (html/css). Er zijn ook mensen in dat topic die daar dan weer schermpjes ingeplakt hebben van buienradar, ip-camera’s etc.

Niet zo aanpasbaar als met NodeRed, maar wel zonder extra apparaat en in een uurtje gefixt.

PS het voordeel t.o.v. de online versie van Homeydash is dus dat je het 1. kan aanpassen en 2. de gegevens binnen jouw huis en Homey blijven. Ik vind de online versie namelijk beetje bijzonder met die openbare link…