Homey display ziet er niet zo gelikt uit (opgelost)

Hoi ,
Een weekje Homey pro draaien . Langzamerhand kom ik meer te weten wat Homey allemaal kan en dat is wat ik nu kan zien veel maar dat mag ook wel voor het geld .

Wat ik tegen vind vallen is het uiterlijk van de display , zowel op mijn telefoon als op mijn iPad .

Gaat Homey hier in de toekomst nog wat aan doen of is dit wat het is ?:disappointed:.

Ik zie op het internet allerlei oplossingen die voor mij net even te hoog zijn gegrepen , ik ben iemand van plug and play :grinning:

Iemand een oplossing om het uiterlijk op te pimpen ? ook met het oog op dat ik in de toekomst een wall display wil aanschaffen en dan met het er wel gelikt uitzien

Gr
Diedrich

Ja, dat had je al gevonden lijkt het:

M.a.w. er is bij mijn weten nog geen plug en play oplossing.

Realiseer je ook dat “gelikt” er voor 1000 mensen 1000x anders uit ziet.
Vandaar is je even verdiepen in Home Assistant de moeite waard. Daar kun je de meest fantastische over-the-top dashboards mee maken.

dank je Peter

is dat Home Assistant met een server ?
image

Athom heeft inmiddels ronduit aangegeven dat het bezig is een dashboard te ontwikkelen.

Volgens Athom (Emile) wordt het “fucking awesome” (of woorden van gelijke strekking), maar er is geen release date bekend.
Kan morgen zijn of over een jaar (of zo)…

2 Likes

Hier is een mooi beginpunt (volgens mij dan :wink: )

Dank je Henk
Laat het hopen dat er een Dashboard komt voor Homey

Groet

Diedrich

Dank je Peter ,

Ik lees net het bericht dat er een Dashboard tzt wordt ontwikkeld :pray:

Maar ik zal jou handleiding gaan lezen

Groet

Diedrich

Zelf gebruik ik HDashboard. Heeft ook veel meer mogelijkheden met het toekennen van rechten. Dit kost wel 25 euro per jaar maar dat vind ik het meer dan waard. Ondersteuning door de ontwikkelaar is ook geweldig.

1 Like

Dank je wel ,
Ik zal mij ook hier eens in gaan verdiepen

Groet

Diedrich

Er zijn uiteraard meer dashboards die je kan gebruiken. Ik gebruik SmartDash. Is geen app voor Homey bij nodig alleen IOS of Android-app. Meer info: [Pro][Dashboard] SmartDash - a dashboard for Homey

Dank je wel Hielke

Groet

Diedrich

1 Like

nog even een vraagje Hielke

maar waar ik ik mijn lokale URL , (Ik heb wel een IP adres)
en de API key en de CLOUD ID waar kan ik deze vinden

Lijkt mij fantastisch om met SmartDash te gaan werken

gr
Diedrich

Luister, of beter gezegd kijk, de volgende podcast vooral als je een sneak peek wilt van dashboards. We geven daar ook wat informatie vrij over de release :wink:

2 Likes

Dat is nog es lekker nieuws, @Doekse!
Wanneer kunnen we de volgende podcast ongeveer verwachten?

EDIT: Hier al beantwoordt:

1 Like

dank je
waar vind ik die podcast ?

Mag ik je de zoekfunctie aanraden?:wink:

2 Likes

Nóg beter: Zet het in een nieuwsbrief óf hier op het forum… DAAR zijn de gebruikers …

De release zal natuurlijk ook daar gedeeld worden, in de podcast geven we alvast een sneak peek! :wink:

Cloud ID is de reeks karakters na homeys/ in de url. Hier maar even weggepoetst :slight_smile:
image

API-key kun je aanmaken via instellingenKeuze: API-sleutels :slight_smile:

Bijzonder hielke ,

API sleutel heb ik er niet tussen staan