Homey onbereikbaar met app vanuit buitenland

Zijn er meer mensen die moeite hebben om hun Homey thuis te bereiken (met de app) vanuit het buitenland?
Dit is het enige dat ik te zien krijg in de app:
image

Ben momenteel op vakantie in Barcelona en van daar uit krijgt de app geen contact met mijn Homey thuis (of Athom’s servers) lijkt het.

Zelfde effect zowel vanaf een iPad (WiFi) als op mijn Android telefoon (WiFi) en mobiel netwerk.

Zodra ik een VPN verbinding opzet met mijn netwerk thuis werkt het wel.
Ook kan ik mijn NAS zonder VPN gewoon bereiken.
My.homey.app werkt ook gewoon volledig.
In Nederland had ik overigens geen problemen om mijn Homey extern (via wifi elders of mobiel netwerk) te bereiken zonder VPN.

Apart. Wat als je een vpn gebruikt en een NL based server gebruikt?
Ik had deze app gebruikt om vanuit buitenland een NL only dienst te gebruiken :grimacing:

Da’s inderdaad een goeie. Had ik nog niet gedaan, nu wel (ik gebruik Windscribe met een NL server).
Dan connect ie wel…. Je zou dan toch zeggen dat Homey/Athom mijn Spaanse IP niet zo leuk vindt?

Ha mooi dat het werkt. Ben van de ene kant wel blij dat men niet zomaar van ‘anywhere’ kan proberen te connecten, maar dat staat niet in de folder, toch?

Volgens mij valt Spanje onder “not at home” :nerd_face:

Klopt, je zou dus gewoon moeten kunnen connecten, ook vanuit Spanje. Ergens gaat iets mis…

Vanuit Duitsland geen enkel probleem.

Klopt, ik woon aan de grens met Duitsland en heb vaker gemerkt dat het van daaruit geen probleem is…