Homey Offline, mogelijke oplossing

Ik wil dit hier plaatsen mocht iemand er baat bij hebben, zoals ik dat heb.
Een hele lange tijd had ik problemen met Homey dat deze met enige regelmaat offline was. Ik heb alle oplossingen van dit forum geprobeerd, maar niks hielp. Sinds een aantal maanden hadden we ook het probleem dat andere apparaten regelmatig geen WiFi hadden. Hiervoor contact opgezocht met onze internetprovider (Ziggo).

Tijdens dit contact melden zij mij dat er problemen zijn met de connectbox i.s.m. keukenapparatuur van o.a. Bosch, Siemens en Nefit. Deze apparaten maken gebruik van Homeconnect en zorgen er bij de connectbox voor dat deze storingen geeft en zelfs kan vastlopen.

De oplossing is deze apparaten verbinden aan het gastnetwerk of (wat in sommige gevallen werkt) een vast IP adres geven.

Sinds ik dit gedaan heb is Homey niet meer offline geweest bij mij. Ik hoop dat dit sommige van jullie kan helpen.

BRON

5 Likes

Knap speurwerk! Blijft wel bijzonder. Mijn Homey heeft ook een vast IP en ik merk dat inderdaad de “onbereikbaarheid” meldingen wel minder zijn geworden. Die had ik zowel bij KPN (ExperiaBox) als Ziggo.