Homey offline (cloud?)

Ik merk de laatste tijd dat mijn Homey nauwelijks tot niet te benaderen is via de webapp / developer app. Verbinding valt steeds weg.

Ik heb niks verandert aan mijn WiFi instellen, app van Homey werkt wel gewoon als een zonnetje.



Hi,

I have the same problem as I have posted here homey-offline

Looks like it happens more often if I am not at home in my lokal network

Koen,
Misschien helpt het om uit te loggen bij Homey en alle Homey gerelateerde sites, zoals developer en web app, en dan weer in te loggen.

Zelfs als de verbinding ‘Lokaal’ is, moet de cloudstatus ‘Verbonden’ zijn.

I have it also way to regulairy.
It is not the connection of the homey to the internet nor is it the internet connectivity of the app.

Athom uses AWS. I guess it is (seems) “cheap” but unstable. Maybe they run containers and they die all the time or are full…
It is the ultimate “Try it again” cloud experience.
This is the number one reason why i would not buy a homey next time.

Ik ben het niet eens met je “conclusie”.
Dus als “de Homey cloud” een goedkoop onstabiel produkt is, zoals je denkt en vermoed, dan zouden alle Homey-gebruikers precies dezelfde problemen moeten hebben als jij, vermoed ik.

“De Homey cloud” werkt hier best wel goed.

Ik kan wél “Homey is offline” reproduceren door bijv. een Homeyscript veel te vaak te snel achter elkaar te starten (Homey Pro 2019).
Dan komt het geheugen van die app boven de 60MB, en dan komt die offline melding. Blijkbaar gaat de wifi implementatie dan de mist in.
Kijk eens bij je apps in insights, zijn er apps die boven de 60MB geheugen gebruik komen?

De Homey cloud” werkt hier best wel goed.

Dus niet heel goed?
En waarom niet heel goed?

Ik zal eens kijken naar die 60mb.

Er is geen enkele app die de afgelopen 14 dagen boven de 25MB is uitgekomen.

Waarom denk ik dan dat het aan de cloud ligt?

  • Als het brakke wifi was, dan zou het niet na iedere retry werken en blijven werken. Eenmaal bezig op de homey, gaat het nooit stuk. En dan ben ik echt langere tijd bezig.
  • Ik heb helemaal geen WIFI issues in huis met geen enkel apparaat.
  • Als het niet werkt, dan kijk ik, nadat ik op retry klik, of er iets mis was met het netwerk. Kan natuurlijk. Maar dat is steeds niet zo.
  • Retry… het werkt altijd…
  • Het gebeurt te vaak om toevallig een hikje te zijn in de wifi of de internet verbinding (die wordt overigens gemonitord)