Homey naar Bose soundbar

Ik ben een tijdje aan het rommelen geweest om mijn Bose Soundbar 900 werkend te krijgen via Homey. Helaas zelf geen goede uitleg gevonden dus wil het graag delen met jullie.

Het zal vast ook voor andere Bose boxen of merken werken want het is gewoon een stream naar de Chromecast.

1. Zorg dat in de Bose soundbar bij instellingen Chromecast aanstaat.

2. Op de Homey installeer de app Virtuele Apparaten en Google Chromecast.

3. Kies dan via [nieuw apparaat] de app <Google Chromecast>.

4. Selecteer de <chromecast> en klik verbinden.

5. Vervolgens kies je opnieuw [nieuw apparaat] en kies je de app <Virtuele apparaten>.

6. Kies in de app voor een <nieuw apparaat> en klik verbinden.

7. Geef de tegel een naam bv Radio en ga door, kies het symbool <schakelaar>, kies vervolgens uit de lijst <media speler> en in het volgende blad <aangezet> en <afspelen>. Klaar

8. Kies nu voor een nieuwe flow. Bij ALS kies je Virtuele apparaten en kies je de schakelaar die je net gemaakt hebt en kies vervolgens de optie ingedrukt/veranderd

9. Vervolgens bij <DAN> kies je de <chromecast app> en vervolgens je Bose apparaat.

10. In het volgende scherm kies je voor <CAST EEN GELUIDSURL>

11. Je gaat dan terug naar de kaart en hier kun je vervolgens de <geluids url> invullen van het radio station wat je wilt gaan streamen. (even Googlen en je hebt zo een mp3 url gevonden).

12. Vul vervolgens nog de <flow naam> in bv. Q-Music en kies opslaan.

13. Als je vervolgens bij apparaten op de tegel klikt in mij geval radio gaat ie netjes naar de Bose soundbar streamen.

Veel succes.

1 Like

Hoi Werner,

Dank voor je uiteenzetting, voor de Bose 700 set heb ik het in ieder geval werkend gekregen.

gr. Peter

Hoi Peter. Goed te lezen dat het gelukt is.