Deurbelgeluid op bluesoundspeakers

Ik zie door de bomen het bos niet meer op dit forum

Ik heb diverse bluesound speakers hangen en staan door mijn woning en nu wilde ik eigenlijk hier een geluid op laten afspelen als de deurbel gaat of liever nog een gesproken tekst ivm 3 verschillende deurbellen

de deurbel heb ik via een zbmini aangesloten

Misschien heb je iets aan deze app om dat voor elkaar te krijgen?

Screenshot 2026-03-17 at 13.23.18

Vraagje: werkt de music assistant beter / handiger als de sonos app?

Ik durf het je niet te zeggen, ik gebruik ze beide niet :).
Nav de vraag had ik via de zoekfunctie (oa dit topic gevonden.

Ik heb er nu wel even naar gekeken, maar het vergt nogal wat om die werkend te krijgen. Naast de Homey app moet ook Music Assistant geïnstalleerd worden (op homeassistant of docker).

Deze app lijkt het laagstdrempelig:

Als de Bluesound speakers Google Cast ondersteunen, kan je de Chromecast app gebruiken op Homey. De deurbel MP3s kan je via de URL afspelen Flowcard afspelen op de speakers (je kan een directe URL voor je MP3s maken door ze te uploaden naar een service zoals UploadThing of GitHub)

Geen Chromecast ondersteuning oid.
Volgens de productpagina is het enige model waarmee Homey iets kan, de Pulse-Flex;
Maar dan nog, kun je er (zonder Music Assistant) hoofdzakelijk Spotify streams mee starten en luisteren, géén gesproken tekst of wavjes / mp3tjes

Helaas kan Homey (nog steeds) geen geluid of muziek rechtstreeks afspelen via Bluetooth speakers :woozy_face:

De Music Assistant is een geweldige app, maar spraak werkt bv. (nog) niet via mijn Yamaha Media center, maar wel via google mini’s.
En zoals al gezegd, dan dient de Music Assistant applicatie zélf nog wel ergens te draaien.

1 Like