Homey laten zeggen als er een specifiek persoon voor de deur staat

Er komt vaak dezelfde persoon bij ons thuis die dan aanbelt.
Is het mogelijk om Homey te laten zeggen dat deze personn voor de deur staat?
Wij hebben een eufy deurbel.

Kun je een trigger maken met deze App?

Ik zal wel iets fout doen maar weet niet wat. Ik heb de api key ingevuld en de secret en toen een foto bestand gekozen van het gezicht van 1 persoon.
Toen een flow gemaakt met ALS face detection en bij Dan search faces en de naam van het fotobestand en een kaartje met zeg dan xxxx belt aan.
Maar bij de test gebeurt niets en als ik dan terug ga naar de app Face dan staat het fotobestand er niet meer.
Wilde het daarom met een andere foto proberen maar als ik nu op bestand kiezen klik dan komt de melding dat de api key en secret niet zijn opgeslagen en als ik ze dan opnieuw invul kan ik niet op save drukken dat blijft grijs.

Gelukt via de webbrowser.

De flow wil echter nog steeds niet lukken. Ik ben de hele dag bezig geweest en heb allerlei flows geprobeerd maar zonder resultaat. Ik heb gekeken naar voorbeeldflows bij https://community.homey.app/t/app-pro-face-face-recognition-for-homey/ en gezocht op internet en you tube maar het lukt mij niet.
Ik heb een eufy deurbel en via de app face++ een foto opgeslagen (genoemd xx) en wil dus dat als die persoon aanbelt Homey zegt xx belt aan.
Het enige wat er gebeurde was dat bij iedereen die voor de deur stond en niet eens aanbelde er werd gezegd xx belt aan.
Iemand een voorbeeld flow voor mij of tips?
Ik zag ook ergens een v.b. waarbij bij EN stond label bevat en dan een naam maar ik kan geen eigen label maken met xx

Je hebt 2 flows nodig:

  1. start gezichts herkenning als de deurbel wordt gebruikt
  2. Als XX is herkend, laat Homey zeggen dat XX voor de deur staat

Het label is de naam die je hebt ingevoerd toen je de referentiefoto invoerde in de app.

Sorry, ik zal wel heel dom zijn maar het lukt niet ik krijg andere dingen te zien en kan soms niets veranderen of invoeren.

De 2e flow krijg ik precies hetzelfde als bij jou maar bij de eerste lukt het niet.
Stap 1 ALS lukt nog daar staat bij mij de bewegingsmelder gaat aan.
Maar bij DAN gaat het fout daar klik ik Face ++ aan en dan staat er bij mij

Bij jou staat er eerst camera en search faces frontdoor.

De origin label kun je zelf een naam geven (gewoon op klikken en een tekst geven). Die kun je gebruiken om in de 2e flow wat mee te doen als je meer camera’s gebruikt met face++. Maar voor jouw toepassing maakt het niet uit wat je invult.

Helaas werkt de app nog steeds niet
Ik heb nu deze 2 flows

En deze


Wat gaat er nu nog niet goed?

Is de snapshot wel goed / op het juiste moment genomen? Debuggen dus : Stuur de foto en face++ data naar Signal (met Callmebot), of Telegram.

In de eerste flow stuur je de foto dus ook naar signal.
In de tweede flow verwijder je de ‘en’, en stuur je alle face++ tags als text, en de snapshot als image naar signal.

Dan zie je wat er gebeurt.

Pfff dit gaat boven mijn pet.
Ik ga wel proberen het anders op te lossen d.m.v. ipadres en smart presence.