Gezichtsherkenning Eufy 2k deurbel en Face ++

Goedemorgen,

Kan iemand mij helpen bij het maken van een volledige flow voor het onderstaande doel?

Het doel van de flow is het automatisch openen van de deur dmv mijn Bold smart lock wanneer ik of mijn vrouw herkend worden door de Eufy deurbel (icm Face ++ voor de daadwerkelijke gezichtsherkenning).

Ik las over het laten maken en sturen van snapshots door de Eufy deurbel, maar dit is mijn helaas nog niet gelukt.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
Groeten Roel

Aangezien Eufy alleen 1 snapshot stuurt per (alarm) melding (limitatie van de huidige implementatie, dankzij Eufy die geen API aanbied) en niet een nieuwe opgevraagd kan worden, is de kans zeer groot dat jij of je vrouw niet direct in de camera kijkt, dus de kans face++ je niet herkent is tamelijk groot.
Betrouwbaar zoon flow maken zal dus niet gaan.

1 Like

Hoi Caseda,

Dank voor je reactie.
Erg jammer dat dit merk hier geen goede ondersteuning voor biedt.
Dan ben ik bang dat ik mijn plan moeten laten varen.

Groeten Roel

Weet ook niet of het zo’n goed idee is met deze methode je deur te ontgrendelen.
Wat nou als ik je profielfoto van Facebook (ik noem maar wat) voor de Eufy zou houden…? :wink:

Als je de Eufy een snapshot laat maken en beoordelen door Face++ doet ie dat dus zonder diepte-info e.d. dus dan zou een foto ook gewoon werken.
Toch? (Correct me if I am wrong…)

Dat was inderdaad ook het eerste wat ik dacht toen ik van de week een video zag van Homey over de bold lock en gezichtsherkenning :sweat_smile:. En Face++ slaat dacht ik foto’s op, op Chinese servers…?

1 Like

Klopt, dat staat duidelijk aangegeven, maar of het nu op CH servers staat of bij Google/Amazon/Microsoft/etc.: zou dat veel uitmaken qua privacy?

Niet veel denk ik. Persoonlijk zou ik foto’s (voor openen van deur) daar ook niet opzetten.

Opmerking is meer om in overweging te nemen bij gebruik van Face++ voor het openen van een deur. En als je dat niet uitmaakt of risico klein vindt is dat ook prima :slight_smile:. Maar dat is bij iedereen verschillend.

Is het ook al mogelijk om de gezichtsherkenning van Eufy zelf hiervoor te gebruiken? Of is deze data nog niet aan te spreken via de api? Ik kan het zelf nog niet vinden.

@MFM-2023 heb je hier ook al gekeken?

1 Like