Homey kan geen verbinding maken met Luxaflex Powerview

Misschien gebruik ik niet de juiste woorden.
Mijn excuses daar voor, want ik ben nog een leek op dit gebied.

Ik dacht dat bij “ALS” een trigger was.
Bijvoorbeeld het is 17:00
DAN gaat een lamp aan.

Of ALS de lamp aan gaat dan springt de tv op Netflix.

Ik begrijp hier uit.
Wat ik wil dat het niet gaat werken als de gordijnen naar beneden gaan dat er een lamp aan gaat.

Dan vraag ik mij dan af, wat kan je met de luxaflex app (wat in Homey zit) mee doen?

Wat Jesse zegt.

Wat ik daarboven zeg. Een virtueel device aanmaken.

Duidelijk, dan begrijp ik dat de Luxaflex app niet werkt met ALS👍

Maar hoe maak ik een “virtueel device”?

Voeg een apparaat toe en kies Homey als “merk”.
Of met de virtueel devices app in de store.

Hoe zorg je er dan voor dat de gordijnen naar beneden gaan?
Is dat door een flow opdracht?
zo ja, dan kan je in die zelfde flow opdracht toch ook de lamp aan doen?

Ik denk dat je nu vanuit Powerview de raamdecoratie iets laat doen, bijv. om 17.00 omlaag laat gaan.

Als je dit met Homey doet kan het als volgt;
ALS 17.00, DAN Powerview op scene xxx (vooraf zelf ingesteld) EN lamp aan.

Je moet hier dus de trigger gebruiken die de raamdecoratie laat bewegen. Daarop kun je dan inspelen en doen wat jij wilt.

HOE, dat weet ik eigenlijk niet.
Ik had gehoopt dat met apparaten (daar ziet hij mijn powerview hub) dat ik mijn gordijnen kon bedienen.
En vandaar uit een flow kan maken.

Maar hij kan het “apparaat niet bedienen”


Ik begrijp ook niet zo goed waarom.

Dat klinkt heel logisch!
Maar ik kan mijn raamdecoratie niet bedienen binnen Homey.
Omdat volgens Homey het apparaat niet bedienbaar is.
Homey ziet wel mijn Powerview hub binnen apparaten, maar niet mijn raamdecoratie.
En dat is eigenlijk mij probleem.

Klopt, maar wat zie je dan wel bij ‘dan’? Waar kun je uit kiezen?

Dus, maak een Flow aan, en kies een trigger (bijv. 15.00) en kijk dan bij ‘DAN’ waar je uit kunt kiezen voor Powerview.

Het is logisch dat Homey de hub ziet en niet de raamdecoratie, omdat de hub over de scenes beschikt. Je kunt geen individuele ramen bedienen met de Homey, alleen met Powerview zelf. Met Homey kun je alleen de scenes oproepen die je in Powerview aangemaakt hebt.

1 Like

Yeah!!! Dat is de tip die ik moest hebben of het kwartje viel te laat (ik geef de storm de schuld)
De fout bij mij was dat ik bij ALS een tijd in moest vullen, dat vond ik zo onlogisch!!!
Dat moest toch gordijnen beneden?:face_with_raised_eyebrow::upside_down_face:

Maar toen ik de tijd in vulde van de gordijnen en scène lukte het om een flow te maken.!!!

Nu kijken of het mij lukt om via deze flow een “trigger” te maken om de lampen santé zetten met een andere flow.

1 Like

Fijn! :slight_smile:

Als je nu dus bij ALS de tijd invult (of welke trigger je ook wilt) en dan bij DAN naast de Powerview scene ook een lamp selecteert en deze aan laat zetten (extra kaartje bij DAN toevoegen dus), dan heb je voor elkaar wat je wilde. Snappie?

1 Like

Ik doe nu een dansje van blijheid :dancer:t2:
Mijn dank is groot!!!
Het is gelukt!
Morgen kijken of alles ook daadwerkelijk werkt👍

1 Like

En? Werkt het? Sta enigszins op het punt een berg plisse aan te schaffen, maar wil wel dat het werkt…

Je kunt als de flow hebt uiteraard altijd m laten starten met standaard als actie en dan disablen van te voren, dan als favoriet zetten in Homey en dan kun je m aanklikken, eerate actie enable en dan rest lateb uitvoeren. Zo heb ke toch een soort trigger gemaakt.