Homey items naar Domoticz

Hallo allen, ik wil naast mijn Homey welke goed werkt een koppeling maken naar domoticz (hier had ik in het verleden leuke dashboard mee gemaakt en die wil ik gebruiken…

Ik heb een losse Raspberry pi zero met daarop Mosquitto die ik als broker gebruik die heeft ip x.x.x.151

In Homey heb ik mqtt client ingesteld en als ip x.x.x.151 opgegeven (hiervan zie ik ook gegevens op de Raspberry binnenkomen)

op de domoticz Raspberry heb ik MQTT auto Discovery client gateway met aan interface ingesteld en ook weer verwijzend naar x.x.x.151…

nu zie ik in de domoticz devices lijst geen nieuwe devices van de Homey verschijnen, wat doe ik fout…

bij voorbaat dank voor jullie moeite

Je moet sowieso de MQTT Hub app gebruiken, maar ik heb geen idee of die wel door Domoticz ondersteund wordt.

is dat op de Homey…??? en de losse mqtt Raspberry klopt wel???
ik las dat in de nieuwe aankomende versie bepaalde onderdelen van mqtt niet meer ondersteund worden door homey en de ontwikkelaar heeft geen trek meer om de aanpassingen hiervoor te doen
ik heb de MQTT client en de MQTT hub op homey draaien

Voor zover ik weet gebruikt de MQTT Hub de Homie conventie voor het publiceren van apparaatinformatie. Ondersteunt Domoticz dat?

De problematische MQTT app is de MQTT Broker app voor Homey, zeg maar een Mosquitto-alternatief dat direct op Homey draait. Als je een externe broker hebt draaien zoals jij is dat niet relevant hiervoor.

Thanx Robert, ik zal eens checken of Domoticz de homie conventie ondersteund