Is er een andere mogelijkheid om in Home Assistant Homey (Early 2023) aan te spreken zonder gebruik van MQTT?
Reden is dat ik het niet voor elkaar krijg om dit soepeltjes te laten werken met MQTT.
Home Assistant > Homey: gebruik de Home Assistant community app
Homey > Home Assistant: Uitgebreide tutorial is hier te vinden.
Daarmee moet het gaan lukken Voorzover mijn bekend kan dat enkel middels MQTT.
Oke, je kunt webhooks gebruiken om Homey flows aan te sturen, maar da’s vrij basic en omslachtig.
Je zou ook kunnen proberen uit te leggen waarom je het niet goed werkend krijgt met MQTT.
Gebruik op Homey (pro 2023) MQTT Client van Menno met uitgeschakelde certificaat controle en met gebruik van LWT. Wel met gebruikersnaam en wachtwoord.
MQTT Hub van Harrie met communication control op custom en verder zoals hij heeft beschreven.
Op HA MQTT (Mosquito broker via Hacs) met wachtwoord en gebruikersnaam en MQTT protocol: 3.1 MQTT transport: TCP
In MQTT Explorer kan ik zien dat Homey netjes de gegevens verstuur.
Het probleem is nu dat bij elke herstart van Homey of HA, Love Lace niet meer reageert. Na herhaaldelijk in de Homey app de MQTT Hub te wisselen van Homey Convention naar Custom en weer terug werkt het uiteindelijk weer. Moedeloos dus.
Vandaar een overstap naar Scharptools, voor buttons erg veel mogelijkheden maar wel arbeidsintensief. Voor grafieken geef ik de voorkeur aan Love Lace.
Ik zou het erg prettig vinden als ik HA met Love Lace goed werkend kan krijgen.
Daar is vast een reden voor. Wat zeggen de verschillende logfiles er over? Wat zegt je browser erover in de browser developer tools?