Ik heb mijn Samsung TV aan de homey gehangen. En wat ik graag zou willen is dat al de TV aangaat een bepaalde lamp (naast de TV) gedimd wordt.
Als ik de TV inschakel via Homey, werkt dit allemaal perfect. Maar als ik de afstandsbediening van de TV gebruik, komt dit niet binnen in de Homey. die ziet het dan nog alsof de TV uit staat.
Weet iemand of er een manier is om te zorgen dat dit alsnog herkend wordt?
Ik gebruik een slimme stekker met power meeting (goedkope slime Tuya stekker bv, maar volgens mij werkt dat ook met de recente Ikea stekkers). als de TV aan gaat en het vermogen bv boven 15w uitkomt is de TV aan, anders uit, dat kun je dan weer in je flows gebruiken. Die stekker stuur ik niet aan of uit, want anders werkt de afstandsbediening niet
Ik heb de Samsung SmartTV app van Bjørnar Almli en heb daar geen problemen mee.
Misschien die eens proberen?
Als ik de radio wil horen moet mijn Sonos op ongeveer 12 staan, maar als de tv aangaat moet mijn Sonos naar 40 anders horen wij bijna niets meer.
Dit houdt in dat vanwege de traagheid van Homey, bij het opmerken of de tv aan- of uit is gezet, dat het geluid na een aantal seconden pas aangepast moet worden.
Als je daar rekening mee houdt gaat het best goed.
Daarnaast ziet Homey soms dat mijn tv uitgezet is terwijl hij nog aanstaat.
Dit betekent dat ik, als Homey de tv uit ziet gaan, na een paar seconden check of de tv nog steeds uit staat. In dat geval is dan de tv echt uit en moet direct het volume naar beneden.
Ik vind het wel gek dat de app van Athom zelf niks registreert (of in ieder geval lijkt te registreren). Ik ga ook bij hun nog eens even een vraag indienen. Als ik meer weet, post ik dat uiteraard hier wel weer even.