Homey Harmony Hub is foetsie

Ik had de Harmony hub geinstalleerd en met IFTT en google home een paar mooie flows in homey gemaakt om met spraak een harmony activiteit te starten, een bepaald volume in te stellen en een bijpassende HUE scene te starten. Werkte allemaal perfect. Tot gister de harmonyactiviteit niet meer startte na een spraakcommando.
In instellingen ===>apps wordt aangegevven dat de homey harmony hub is gecrashed. App zojuist verwijderd met de gedachte hem opnieuw te installeren, maar nu is hij niet meer te vinden in de app-store van homey?!!

Wat’s gebeurd?

Logitech schijnt wat te hebben gewijzigd. Lees dit even: Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Ik heb de HUB firmware gedowngrade en een aantal URL’s in de blocklist van mijn router gezet, zodat de HUB die niet meer kan benaderen. Het doel voorkomen dat hij de update opnieuw download.

De URL’s:
svcs.myharmony.com
content.dhg.myharmony.com
logging.dhg.myharmony.com
myharmony.com
sus.dhg.myharmony.com

Maar, ik heb het idee dat door die laatste stap de status van de gekozen Harmony niet uitgelezen kan worden door Homey.

Ik heb flows die kijken of een bepaalde activiteit is ingeschakeld op de Harmony hub. Maar Homey ziet dat niet meer. Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben?

Oh, idd. gelezen ja. Goede actie van logitech :disappointed:
Heb inmiddels wel een ietwat omslachtige work around gevonden.
Met google home spraakgestuurd een IFTT flow opstarten, die op zijn beurt weer als trigger dient om een IFTT flow te starten die een harmony activiteit start.
Omslachtig, maar het werkt.

1 Like

Ik heb alleen sus.dhg.myharmony.com geblokt. Ergens op Reddit gelezen dat dat de kwade geest is die de updates plaatst. Lijkt te werken.

Just downgraded firmware of Harmony Hub. I can’t block ip addresses in my router. I hope that a new update will again give access to local API so I can keep using the Hub and app.

Helaas, het is mij niet gelukt om Homey nog iets te laten uitvoeren op de Harmony hub.

Zit in de auto dus niet gelezen, maar er lijkt al een oplossing te zijn?

https://github.com/jreenen/com.jreenen.homeyharmonyhub/tree/websockets

Na downgrade firmwarevan Harmony Hub en herstart van Homey Harmony app werke alles weer. Nu maar hopen dat een nieuwe update naar versie 206 even uitblijft.

Logitech heeft de blokkade teruggedraaid!

Nu nog terug in de App store van homey :blush:

My Harmony starten en voor je ergens hebt geklikt ALT F9.
Onderaan de lijst met firmwares staat de update klaar!

Na de installatie de HUB weer aansluiten op de USB voeding en alles werkt weer! (y)

Nu alleen afwachten of/wanneer hij weer in de app store staat.
Gelukkig had ik hem niet gedeinstalleerd :slight_smile:

Ter info: update volgt …
https://community.logitech.com/s/question/0D55A00008D4bZ4SAJ/harmony-hub-firmware-update-fixes-vulnerabilities

Bekend wanneer de Harmony Hub weer beschikbaar is in de store?

De app is eventueel via GitHub te downloaden en via cli te installeren.
Harmony hub support for Homey

1 Like

Nu.

Heb je wellicht wat screenshots van die mooie flows? Misschien kunnen we er iets mee ter inspiratie.

Inmiddels werkt de app weer en is ook weer beschikbaar in de Athom store

1 Like

Dan kan deze wel op slot aangezien dit opgelost is.