Ik had de Harmony hub geinstalleerd en met IFTT en google home een paar mooie flows in homey gemaakt om met spraak een harmony activiteit te starten, een bepaald volume in te stellen en een bijpassende HUE scene te starten. Werkte allemaal perfect. Tot gister de harmonyactiviteit niet meer startte na een spraakcommando.
In instellingen ===>apps wordt aangegevven dat de homey harmony hub is gecrashed. App zojuist verwijderd met de gedachte hem opnieuw te installeren, maar nu is hij niet meer te vinden in de app-store van homey?!!
Ik heb de HUB firmware gedowngrade en een aantal URL’s in de blocklist van mijn router gezet, zodat de HUB die niet meer kan benaderen. Het doel voorkomen dat hij de update opnieuw download.
Maar, ik heb het idee dat door die laatste stap de status van de gekozen Harmony niet uitgelezen kan worden door Homey.
Ik heb flows die kijken of een bepaalde activiteit is ingeschakeld op de Harmony hub. Maar Homey ziet dat niet meer. Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben?
Oh, idd. gelezen ja. Goede actie van logitech
Heb inmiddels wel een ietwat omslachtige work around gevonden.
Met google home spraakgestuurd een IFTT flow opstarten, die op zijn beurt weer als trigger dient om een IFTT flow te starten die een harmony activiteit start.
Omslachtig, maar het werkt.
Just downgraded firmware of Harmony Hub. I can’t block ip addresses in my router. I hope that a new update will again give access to local API so I can keep using the Hub and app.
Na downgrade firmwarevan Harmony Hub en herstart van Homey Harmony app werke alles weer. Nu maar hopen dat een nieuwe update naar versie 206 even uitblijft.