Hej,
Ville hÞre om der er nogen der har fÄet Homey Energy Dongle til at fungere?
Jeg har en sag kÞrende med Homey, som ikke umiddelbart kan hjÊlpe. Men har samtidigt en sag kÞrende med bÄde Radius og Kamstrup, som selvom de ikke supporterer det, er meget hjÊlpsomme.
Jeg har en Kamstrup mÄler med eftermonteret HAN-P1 modul. Homey Energy Dongle monteret med ekstern strÞm sat til.
Jeg har haft en lÊngere seance med en super flink teknikker fra Kamstrup, som til sidst slog kryptering fra, for at udelukke det som en fejl. Men lige meget hvad vi forsÞger, sÄ vil den ikke forbinde til mÄleren.
Nogen herinde hvor det virker?
Mvh
Mark
Til info,
Homey har meldt ud at de ikke supportere DLMS/Cosem protokollen som Kamstrup mÄleren benytter. Det er dog pÄ tegnebrÊttet og kommer i BETA i slutningen af denne uge.
Hejsa
Jeg har samme problemer som du. SÄ ville bare lige hÞre om du har fÄet det til at virke, efter den sidste opdatering.
Hej Morten,
Jeps har fĂ„et det til at virke efter seneste opdatering. Der skal lige en aktiv splitter pĂ„, sĂ„ spiller det. MĂ„tte fjerne den et par gange og installere dongleân igen, men sĂ„ virkede det 
Ok. Det var godt.
Min vil ikke. Jeg har nulstillet, opdateret, slettet, geninstallerer igen og igen, den vil bare ikke. Jeg har fat i Homey hot, men de er ikke sÄ gode til det med at kommunikere;(
Og du har en aktiv splitter pÄ?
Jeg har fÄet Energy Donglen med rj12 til at fungere med et Rj12 P1 HAN modul og en splitter der krÊver ekstern usb strÞmforsyning.
Det virker fint men giver ogsÄ problemer.
1 Jeg mÄtte kÞbe et nyt Rj12 Han modul til elmÄleren da Energy Donglen er forsynet med Rj12 stik.
2. Splitteren skal strÞmforsynes og der mÄ i fÞlge lovgivningen ikke bores huller i elmÄler kassen til strÞmforsyningen. Et flat usb kabel kan til nÞd presses ind mellem kassens front og lÄget til elmÄleren.
2 Det er ikke lÊngere muligt til tilslutte min Easee equalizer med Rj45 stik der tilsikrede at min elbil kunne lades med solstrÞm og batteristrÞm fra solcellebatteriet. Dvs at selv om der er solstrÞm fra solcellerne og strÞm pÄ solcellebatterierne vÊlger min Easee Home elbillader nu at supplere opladning med strÞm fra nettet.
Chatt GPT oplyser at der ikke er muligt at fÄ de to enheder til at fungere samtidigt.
Det er super Êrgerligt, at jeg nu mÄ vÊlge Energy Donglen fra og skifte tilbage til Equalizeren for at kunne lade bilen op med solstrÞm suppleret med med strÞm fra solcellebatteriet.
Beklager fejl kan ikke slettes
Hej jeg er meget interesseret i hvor i fik kĂžbt jeres HAN P1 modul henne og hvad det er for en splitter i omtaler.
Jeg har haft en gammel Zwave 3 fase klemme mÄler pÄ med homey mÄler alt strÞm dobbelt
HAN P1 modullet kan du kĂžbe mange steder. Jeg kĂžbte den igennem en kammerat. Ingen ide om hvor han fik den fra
, men det er âbareâ at finde en forhandler og sĂ„ vĂŠlge den billigste.
Spiltteren kĂžbte jeg her
Tak det vil jeg fÄ kÞbt ind sÄ jeg lidt mere til projekt vinter.
Hej, jeg har samme setup og har prĂžvet at installere denne flere gange.
Det bliver bare ved med at sige ugyldig data modtaget ?
Er der nogen der ved hvad dette betyder og hvad der kan gĂžres for at rette dette.
Hvad er Ärsagen til at der skal en aktive splitter pÄ nÄr Donglen allerede har en mulighed for at tilslutte strÞm ?
Jeg kÊmper ogsÄ med at den ikke modtager data desvÊrre
Er ogsÄ nysgerrig pÄ at hÞre, hvorfor den aktive splitter er nÞdvendig?
Min Homey Energy Dongle virker heller ikke umiddelbart.
Havde en Frient EMI P1, jeg fik til at virke sammen med Frient og Radius, men den gik i stykker. Havde tÊnkt Homey ogsÄ bare ville virke. Det mÄ blive et projekt for efterÄrsferien 
Mvh Niels
Hej Michael, Har du fÄet krypteringskoderne fra Kamstrup?
Kamstrup mÄleren leverer ikke strÞm til HAN modullet, derfor skal der aktiv splitter pÄ 
Hej Mark
ja jeg har fÄet begge koder og tastet dem ind i indstillinger, har aktiv splitter pÄ og det hele ser rigtigt ud
Kan ogsÄ se dongle i Homey, den siger bare hele tiden ugyldige data modtaget ?
Hej Mark,
jeg er helt med pÄ at Kamstrup mÄleren ikke leverer spÊnding til at drive Homey Dongle, men da selv Donglen har sin egen spÊndingsforsyning burde den kunne kunne undvÊre en aktiv splitter.
Jeg modtager en aktiv splitter i dag som jeg fÄ sat pÄ sÄ mÄ jeg se om det virker.
Hej Mikkel,
Det er strÞm til selve HAN P1 modulet som splitteren leverer strÞm til. Det kan donglen ikke. Hvorfor man sÄ fra Kamstrups side har valgt at deres mÄler ikke kan give strÞm til det modul er mig en gÄde 
Hvis du/i ikke har auto update af Homey sat til, skal i huske at opdatere til nyere version, da den fÞr july ikke kunne hÄndtere DLMS/Cosem protokollen.
Da jeg fejlsÞgte pÄ mit setup med Kamstrup, slog de krypteringen fra for at udelukke fejl. Det gjorde det lidt nemmere