Homey en tado

Kan je dat even nader uitleggen?

De kamerthermostaat van Tado leert hoe hij moet verwarmen. Als hij maar een halve graad hoeft bij te verwarmen, vraagt hij bijv. maar 20% capaciteit van de CV. Als het bijvoorbeeld 3 graden onder de ingestelde (kamer)temperatuur is, dan wil hij zsm weer op de ingestelde (kamer)temperatuur van bijv 21gr. uitkomen. Dan vraagt hij veel meer capaciteit van de CV installatie, misschien wel 100%.

kwam deze handleidingen voor Tado tegen:

Om Tado op de juiste manier aan te sluiten heb je meerdere mogelijkheden. De eerste handleiding is volgens mij alleen van toepassing als je een klep op je (aanvoer) CV leiding van de vloerverwarming hebt.

bypass ventiel staat goed, hier hoef je niks aan te doen, staat goed.

Hier kun je de aanvoertemp aanpassen. menu van je ketel.

persoonlijk zou ik de weersafhankelijke regeling er af halen.
en als je ketel 's ochtends opstart om je voorraad warm water op te warmen (comfort stand) dan mag je aanvoerleiding van cv niet warm worden. doet hij dit wel dan is je 3-wegklep vervuild of kapot. dit kun je makkelijk testen door de warm water kraan open te zetten en te voelen of je cv leidingen ook warm(er) worden

1 Like

Thnx, instelling stonden inderdaad niet goed om met OpenTherm te werken (stond op 0), ook het installateurs programma moest worden aangepast volgen mijn handleiding (ook op stand 1). 3-weg klep kon ik niet vinden…
Anyhow, zeer bedankt voor het meedenken. Wordt erg gewaardeerd.