Homey en Somfy

Wel gezien, nog niet geprobeerd. Toevoegen van allerlei andere apparaten werkt probleemloos en gaat genakkelijk. Zal dit eens proberen. Winkel waar dee Homey is gekocht gaf aan dat er mogelijk een soort van ‘hub’ geplaatst moet worden. Dit is volgens mij alleen noodzakelijk voor IO modellen, RTS zou zonder kunnen werken.

Even mijn ervaring na migratie van HP2019 naar HP2023(week geleden) van een RTS rolgordijn.
Heb daar niks voor hoeven doen. Werkte nog steeds na het terugzetten van de backup.
Niks opnieuw in hoeven leren.

Bij mij ook het zelfde probleem, alleen heb ik 1 set RTS gordijnen wel werken. Hier de gegevens uit de Developer Tools:

De werkende gordijnen;

De onderste 2 gordijnen werken niet;

Ik begin het vermoeden te krijgen dat het een afstand probleem is, de werkende gordijnrails staat binnen 6 mtr van de Homey Pro, de niet werkende gordijnen zijn meer dan 6mtr van de Homey Pro. Wel vreemd dat ze tijdens het inleren reageerde en keurig te zien zijn in de Homey Pro app.

Hier hetzelfde probleem van een Somfy rolluik wat wel werd toegevoegd door Homey maar niet werd aangestuurd. Is nu opgelost door het rolluik naar fabrieksinstellingen te resetten.