Homey en iPhone opdrachten, werkt niet zoals ik verwacht, wat doe ik verkeerd?

Ik heb 1 flow die ik wil uitvoeren favoriet gemaakt, de flow werkt, daar is geen probleem mee.

In de iphone heb ik via opdrachten een persoonlijke automatisering gemaakt, deze gaat als volgt:
Als WIFI netwerk XXX wordt verbonden (mijn lokale netwerk) dan start favoriete Homey flow (hier dus flow gekozen die ik favoriet had gemaakt).

Nu had ik dus verwacht zodra ik verbind met het WIFI netwerk dat die Homey flow wordt uitgevoerd, maar dat gebeurd dus niet…

Wat er gebeurd is dat er een opdrachten prompt/popup komt met een optie om de flow (handmatig) te starten. Doe je dit dan werkt de flow wel maar dat is dus niet wat de bedoeling is.
Opdrachten moet deze flow op de achtergrond automatisch starten bij verbinden, maar dat doet die dus niet.

Ik heb al zitten zoeken maar kan geen oorzaak of instelling vinden waarmee dit kan of wat verkeerd zou staan. Heb dit ook even getest op een andere iphone, maar hier doet die exact hetzelfde.





Wat doe ik verkeerd, hoe krijg ik het voor elkaar dat homey flows gewoon worden gestart ipv een prompt om ze te starten, want daar zie ik het nut niet van in…

Dat is iets van iOS, specifiek bij “Wanneer iPhone verbinding maakt met WiFi” kun je er niet voor kiezen dat zo’n automatisering zonder vragen wordt uitgevoerd.

Kan je ook gewoon met Homey zelf oplossen.
Als specifiek persoon thuiskomt start flow.

@Ria_Banis daar gaat het niet niet om, gaat erom dat de ios de flow niet triggert.

Maar zoals al werd vermeld, het is helaas weer 1 van die onnozele begrenzingen/beperkingen van IOS waarom dit niet kan…

IOS soms om moe van te worden…

Het werkt bij mij wel als je de dlow start dmv een webhook ipv weerst de flow favoriet maken en die dan proberen te starten

dat gaat niet, de Iphone weigert gewoon op basis van verbinden met een WIFI verbinding iets automatisch te doen.
Enige wat die doet is een popup tonen waarop je dan zelf op moet klikken om de ‘automation’ te starten, dat is in mijn ogen geen automation, maar goed, IOS ondersteund dus niet een trigger gebaseerd op wifi verbinding.

Als je je iDevice een vast IP-adres geeft in je router (moet je wel “Private Wi-Fi Address” uitzetten in de instellingen van je WiFi netwerk op iOS, maar dat is op een lokaal netwerk toch niet echt relevant) kun je vervolgens de Net Scan app gebruiken om te detecteren dat je iDevice op het netwerk is verschenen.

is me allemaal bekend, maar ging erom dat de IOS niet werkt, niet hoe het anders op te vangen in Hoe, die trucjes ken ik gelukkig wel.

Il wilde het o gebruiken voor als ik op het werk op op bepaalde locaties ben (waar ik geen invloed heb op het netwerk) en waar heen homey is, dat ik dan flows kon triggeren in mijn Homey

Het is niet mogelijk met IOS Robert.

dat was me inmiddels ook bekend :slight_smile:

1 Like

Met deze “opdracht”

en deze instelling

opent ie bij mij ‘gewoon’ die opdracht. Nee het is geen homey-favoriet maar in de basis werkt het.
En ook zonder het zelf te moeten bevestigen

dit is waarschijnlijk nieuw in IOS17 in IOS16 ging dat niet

Dat zou kunnen, maar ik kijken naar wat ik nu heb.
Maar dat maakt niet meer uit, jij zou het ook moeten kunnen nu :wink:

Maar is het inmiddels al gelukt? Dan hebben anderen er misschien ook wat aan :wink:

geen idee, ik heb het niet getest, ik had mijn probleem (waarom ik topic had gestart) al anders opgelost.

De optie zelf zie ik nu ook staan als ik een nieuwe opdracht aanmaak, maar of het ook werkt waarvoor ik het nodig had weet ik niet, dat heb ik niet meer geprobeerd (niet meer nodig inmiddels).