Ik heb sinds een tijdje een google nest en heb daar om eens mee te experimenteren Hoftronic GU10 lampen aan gekoppeld in de huiskamer. Nu leek het me wel leuk verder te gaan met automatiseren in huis, en ben me aan het oriënteren. Ben me aan het inlezen over een homey of home assistant. Nu heb ik een installatie home assistant op mijn NAS gezet, maar kreeg de hoftronic lampen niet aan de gang. Ik lees daar bij de Homey ook een en ander over. Zijn die lampen gewoon een miskoop als je die wilt opnemen in je huis automatisering ook met Homey?
Allereerst welkom op de Homey Community!
Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.
Welkom op het forum
Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.
Gezien de bedrijfs naam (Hof Trading) kopen ze hoogstvermoedelijk Chinese produkten in, en gezien het uiterlijk van de Hoftronic telefoon app, betreft dit 99% zeker een Tuya whitelabel.
(Veel domotica fabrikanten gebruiken Tuya technologie “onder de motorkap”)
Dat betekent dat de kans heel groot is dat het zal werken als je de lampen toevoegt via de “Tuya Smart” telefoon app, en vervolgens via de Tuya Cloud community app voor Homey.
(Voor de duidelijkheid, het werkt niet als je de Hoftronic telefoon app blijft gebruiken. Op GoogleHome dien je dan Tuya toe te voegen)
Tip:
Als je op HA de Tuya integratie toevoegt, zal het geheel automagisch de lampen herkennen en toevoegen aan je systeem.
Maar koppel ze eerst met de Tuya Smart telefoon app!
Middels de HA community app voor Homey kun je ze dan aan Homey toevoegen.
Moet ik ze dan ook eerst verwijderen uit de Google nest? Ik heb de hoftronic app verwijderd en probeer de lampen te resetten om ze in te lezen in de Tuya app die ik nu op mijn telefoon heb, maar krijg dat niet voor elkaar.
Nee dat zou niet hoeven vlgs mij.
Lukt het toevoegen niet op deze manier, Henk?
(Het kan zijn dat deze lampen nu net bij die 1% kans zitten dat het geen Tuya whitelabel is)
Het is gelukt, dus als ik het goed begrijp kan ik ze nu dan wel koppelen aan Homey? Want ik las ook ergens dat nieuwe gebruikers van de tuya app die mogelijkheid niet meer kregen?
Official support for Tuya | Homey News.
Mooi! Het werkt echt maar op 1 manier, die ik aangegeven heb.
“de Tuya app” bestaat niet, er waren er 4, en er zijn er 3:
Ik heb het over de Tuya Cloud community app, en had zelfs gelinkt naar het juiste app topic. En da’s niet gerelateerd aan wat jij gelezen hebt ![]()
![]()
Dat wat jij gelezen hebt gaat over een poging van Athom om een ‘officiële’ app te bouwen. En dat is dus mislukt.
Hoe heb je die hoftronic (wand)lampen aan tuya gekoppeld precies? ![]()
Update: inmiddels gevonden: een paar keer stroom eraf en weer erop en dan gaan ze in pairing mode blijkbaar. Via Tuya community app nu toegevoegd ![]()