Tradfi and google home voice zonder gateway

Hi allen,

Ik heb net een paar dagen een nieuwe Homey. Ik ben het forum af aan het struinen maar ik weet niet te vinden of het überhaupt mogelijk is om de tradfi lampen met Google home voice te bedienen, zonder dat je een gateway van Tradfi hebt? Dat wil zeggen: ze aan en uit zetten door: “hey Google, zet de lampen aan” te zeggen.

Zeer dankbaar voor enige antwoorden!

Als je je tradfri lampen direct aan homey koppelt en homey connect met google home kan je via virtuele apparaten met google home je tradfri lampen bedienen.

Dus ja dat kan…

Veel dank!

Het lijkt erop dat ik een foutmelding krijg bij Google home, zodra ik ook de dimmer van de Ikea tradfi voor de lampen heb gebruikt (het witte tweeknoppige schakelaartje om de lampen mee aan/uit te zetten en te dimmen). Ik krijg dan: “er is een onbekende fout opgetreden”.

Is het mogelijk om deze allemaal samen te gebruiken?

Zoals Roy inderdaad al aangaf is die laatste stap (Virtuele Apparaten) overbodig met lampen.
Zover ik weet is het niet mogelijk om je ikea lampen aan homey te koppelen en dan je tradfri afstandsbedieningen ook nog te kunnen gebruiken. Ik weet dat er truukjes zijn om die bij bijv. een koppeling met Hue (ikea lampen aan hue en dan alsnog de remotes kunnen gebruiken) mogelijk is maar volgens mij niet met Homey.

Ik kan het natuurlijk weer mis hebben, maar volgens mij is het zo dat zolang je de afstandsbedieningen niet ook aan Homey kan koppelen het niet werkt.

Ook denk ik dat je jezelf een hoop gedoe bespaard als je WEL de tradfri bridge gaat gebruiken en die gewoon aan Homey en evt rechtstreeks aan Google home koppelt. Zoals je wellicht op het forum hebt gelezen hebben veel mensen (zacht uitgedrukt) wat problemen met Homey’s ingebouwde zigbee. We zitten al heel lang te wachten op een re-write van de zigbee core waarmee wellicht wat problemen worden opgelost maar niemand weet of en wanneer die re-write update nog gaat komen.

Ook heb je als bijkomend voordeel dat de firmware van je lampen en remotes netjes worden bijgewerkt via de tradfri bridge en niet als ze gekoppeld zijn aan Homey (of een andere zigbee host van een ander merk)