Homey connecten met google home

Hallo, ik heb een probleempje waar ik niet uit kom, ik heb een homey pro en heb deze gelinked met mijn Google home app. Dit werkt allemaal, maar als ik mijn vrouw haar mobiel ook met homey link met haar google home dan gooit deze mijn link met homey weg.

Hoe kan ik dit oplossen?

Wij gebruiken flows die via spraak geactiveerd worden met de Google nest Hub. Maar nu kan dus 1 van ons die flows niet meer starten.

Ik denk dat je je vrouw moet uitnodigen vanuit jouw GHome. Dan wordt het een “gezamenlijke home” en moeten jullie beide alles kunnen bedienen.
Homey is dan enkel aan jouw Ghome gekoppeld.

1 Like

Dat heb ik gedaan, dan nog moet mijn vrouw de homey app op haar telefoon hebben om flows vanuit homey aan te kunnen sturen. Anders herkend deze ze gewoon niet

Dat zou kunnen. Maar zij moet niet Homey aan GHome toevoegen zoals je hebt ontdekt.

1 Like

Werkt dus niet… Ik heb homey bij mijn vrouw haar home app ge-unlinked, nu werkt het bij mij weer… Maar in de home app van mijn vrouw is de routine die ik had aangemaakt leeg… Hij staat er dus nog wel maar de actie in de routine is leeg omdat deze geen connectie meer heeft met de homey app

Heb je dit nu weer ongedaan gemaakt dan?

Ik zal het even beter uitleggen…

Wij hebben in de Google home app en gezamelijk huis.

Ik heb in de homey app een flow gemaakt “sfeer avond” waarin bepaalde verlichting dimt.

In mijn google home app staat mijn homey gelinkt.

Ik heb een routine aangemaakt als ik sfeer avond zeg dat deze de flow “sfeer avond” start.

Doet het ook prima.

Maar als mijn vrouw dit zegt dan zegt Google home: kan homey niet vinden.

In de google home app van haar staat de routine wel maar de actie is leeg.

Home is bij haar niet gelinkt aan homey.

Misschien iets met “Voice Match” ?

Hier in huis al een tijd hetzelfde probleem. Al met Google helpdesk in de weer geweest maar vooralsnog werkt het niet (meer). Heeft jaren gewerkt en in het voorjaar na een update van de Google Nest (misschien toeval) naar de fuchsia versie kwam dit probleem.

1 Like

Hmmm da’s vreemd
@Hans_Ooms , misschien kan je vrouw iets met favoriete flows widgets doen.
Als ze in de Homey app de favoriete flows kan zien, moeten ze als widget zijn te plaatsen op een scherm vd telefoon.

There is a feature in Google Home recently for Routines and creating Household routines vs Personal Routines. Worth looking at as it seems that it makes it possible to create a routine activated by voice, that can adjust device scenes, ie Homey Flows and it should matter whether Homey is linked to every house hold members Google Home, that doesn’t work. Weirdly, and I have reported this to Google, if I create a household routine then it does seem that others in my household can see those routines in their own Google home apps and activate them, and I can on all devices in my home APART from my own phone where the household routines were created

nog niet opgelost… vind het heel raar.
denk dat ik de google hub eens ga resetten… volgens mij is de connectie tussen homey en de hub niet helemaal in orde. ben gister ook eens bezig geweest met dashboard van home.ink om deze op mijn hub te casten. gisteren werkte het de hele avond, ik schakelde de flow in met een bewegingsmelder. vanmorgen werkte deze niet meer. de flow werd wel gestart maar er kwam niks tevoorschijn op de hub

Je vrouw moet jouw google account ook instelleren op de telefoon dan werkt het veronderstel ik. Dan is ze direct owner