Homey Bridge

Was het niet zo dat Somfy RTS werkt op 868mhz en dat die nieuwe cloud oplossing geen 868mhz Antenne heeft?

Ik heb tijdens de online presentatie gevraagd hoe dit zat omdat 868 niet vermeld werd en kreeg het antwoord dat die antenne bijna niet gebruikt werd en dus niet toegevoegd is.

Ik gebruik de Somfy RTS app op mijn Homey (2018) dat was het eerste wat ik toe heb gevoegd toen ik de Homey kocht en gebruik het elke dag voor de rolluiken, sunscreens en het zonnescherm.

Somfy RTS is 433 MHz.
Athom maakt apps voor 868 Mhz niet beschikbaar voor Homey cq de Homey Bridge

Dan geen idee…

Terrecht want op Homey Pro worden die wel ondersteund en Homey Bridge niet. Dus niets vreemds, ik snap je punt niet.

Ha, ik zie nu dat ik onderstaande gelezen heb als Homey Pro en Homey Bridge.

Dus heb mijn comment verwijderd :grimacing:

(post deleted by author)

Heel leuk en aardig, maar dit apparaat is al meer dan een jaar in “beta”. Wanneer zijn we klaar met testen dan?
Het is wel jammer dat in de tussentijd dat wij aan het testen zijn er een nieuwe verbeterde Homey Pro op de markt komt. Het is wel heel duidelijk waar de focus op ligt.
Ik ben eigenlijk wel redelijk klaar met de bridge en mogelijk hopen ze daar ook op, want ik overweeg de nieuwe Homey pro.

Vanaf eerste moment van aankondiging van de Homey Bridge als optie met Homey (beta/cloud) services was (mij iig) duidelijk dat beide naast elkaar zouden blijven bestaan en de Homey Bridge een eenvoudig beginners platform zou zijn (met abonnement en beperkingen) en dat Homey Pro er altijd naast blijft bestaan als Pro / geavanceerd platform met alle extra’s zoals Community Apps, local development opties en geen abonnement maar een flinke aanschaf prijs.

Het is m.i. al die tijd ook zo overal door Athom en ook in de Community gecommuniceerd.
Dus als je nu overstapt, behoorde je waarschijnlijk niet de doelgroep van de Homey Bridge. Ongeacht nieuwe Homey Pro. Ook Homey met de Bridge zal blijven nu Premium Subscription beschikbaar komt en noodzakelijk is voor meer dan 5 devices. Het Beta label zal er dan ook waarschijnlijk snel vanaf gaan als ook Premium Subscription getest is.

Zal voor u vast heel duidelijk geweest zijn. Ik heb daar een andere mening over.
Daarnaast vind ik het gewoon niet netjes dat je 1,5 jaar moet wachten tot die premium subscription er eindelijk is. Ik vind dat je iets niet ZO lang in Beta moet houden.

Wat mij wel duidelijk is dat de bridge niet als stand alone device is beoogd, maar dus als brug voor de vernieuwde Home Pro.
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het product goed, al is de bridge als stand alone zeer beperkt en vind ik het bereik ronduit slecht. Ik heb gewoon spijt dat ik 1,5 jaar gespendeerd heb aan een bridge terwijl ik beter de pro had moeten kopen. En daar is de communicatie gewoon tekort geschoten.

Ja op die manier kun je hem over een maand of drie waarschijnlijk OOK gebruiken,
maar primair is hij ontwikkeld voor het Homey (cloud) platform!

Tja ik zie daarin geen verandering in communicatie van Athom,
Homey Cloud met Homey Bridge blijft als starters platform en als je meer wilt kun je voor een Homey Pro kiezen. Homey Bridge als Satellite is een toevoeging voor ALLEEN de nieuwe Homey Pro (Early 2023) welke ergens in het eerste kwartaal bij komt.

Tweakers review video over de bridge.

Je kunt het gerust een burn noemen :fire:

In mijn ogen terecht.

1 Like

Tja, Ben ik het niet mee eens!

Het is een opstap platform voor de beginnende / niet veel eisende gebruiker de Homey (Subscription) met of zonder Homey Bridge,
NIET voor de gebruikers de wat meer willen, zoals de meeste community leden hier en de actieve Tweakers garde.

Dat beginners niet altijd het gehele spectrum van mogelijkheden en afhankelijkheden inzien kan ook aan de gebruiker liggen (Homey en Pro gelijktrekken in mogelijkheden, onvoldoende inlezen in wat er ONmogelijk is met deze gratis start en betaalbare subscription)

En ik vind het onterecht omdat ze niet een vergelijk doen tussen de Homey Bridge cq het Homey (Subscription) platform en bijvoorbeeld een HUE bridge, IKEA Tradfri Hub, AQARA Zigbee hub en andere plattformen.

Ook binnen deze review wordt (nat als de geschreven) er een aantal keer vergeleken met wat NIET mogelijk is met de Homey Bridge maar WEL met Homey Pro.

Ze kunnen m.i. bij Tweakers niet dat stapje terug doen om te kijken naar het product als een minder veeleisende gebruiker waarvoor het bestemd is.

En als je dan Budget devices of WIZ lampen of Tuya Cloud hebt, had je al een verkeerde keuze gemaakt want de meeste daarvan werkte alleen maar via de Cloud.
Dus Internet Stuk = Automation Stuk!
(zover ik weet kan WIZ niet lokaal aangestuurd worden, Alleen via de Cloud)

Dus mijns inziens onterecht als product afgebrand,
als of ik een review doe voor en Renault Twingo maar je kunt er niet met 7 personen in en geen Caravan mee trekken… Wacht op de levering van de Grand Scenic! Dat is in geen verhouding.

En ondanks dat we hier met ~25k leden op het forum zitten waarvan ik verwacht > 80% Homey Pro gebruikers, zou ik graag zien dat we met open vizier kijken naar de mogelijkheden en Homey (Cloud/Bridge) gebruiker daarmee helpen binnen de mogelijkheden.

Ik heb genoeg voorbeelden langs zien komen van “Pro” gebruikers die, eh, laat ik zeggen “Minder Slimme” combinaties van producten en volledige automatisering hadden gekozen waardoor bij uitval van Internet, Wifi of een Homey (Kan ook soms kapot gaan!) het gehele gezin in rep en roer hadden.

Ik heb meer waardering voor iemand die een combinatie maakt met Homey (Subscription) platform en optioneel een Homey Bridge en zorgt dat hij precies krijg wat hij wil op een manier dat bij uitval van Internet of Cloud platformen alles normaal met een knop of enige ander alternatief bediend kan worden.
Beter dan iemand die een Homey Pro koopt en verkeerde (budget) keuzes maakt voor andere (cloud) producten en hier op het forum moord en brand schreeuwt als iets niet werkt door een probleem in de cloud, met internet, of een Kat die Homey Pro van de schap gegooit heeft.

Ik ben zelf een absolute Pro gebruiker, maar zou bij best wat familie en kennissen met wat minder uit kunnen en dat zou een Homey (Subscription) met Homey Bridge kunnen zijn.

Ik weet niet hoe de beschikbaarheid gemiddeld in nederland is maar uitgaande van 3 tot 4 negens denk ik dat voor die kosten van Homey Bridge er best gegadigden zijn die die paar uurtjes zelf aan de knoppen kunnen zitten om lampen aan te doen.

2 Likes

Gebruik de bridge nu al een half jaartje, en ben zo enthousiast door geworden dat ik nu een pro besteld heb. Als er geen bridge was geweest had ik een pro nooit besteld. Dus denk dat Athom dit tocht goed doet!

2 Likes

De bridge met cloud subscriptie is geweldig product. Heb het pas een maand, maar zigbee,zwave,hue,kaku,somfy werken als een speer. Nu 60 devices en 55 flows.
De kritische zaken kan ik altijd lokaal bedienen mocht ‘ het internet uitvallen’
Misschien werken niet alle pro appjes (bv die waar men bedelt bij de developer om een bug eruit te halen, terwijl de beste man allang verdwenen is),
Maar dat is vooralsnog geen gemis.

Dit werkt gewoon, en in 2 dagen had ik de verlichting en luiken geautomatiseerd.

2 Likes