Homey Bridge

Ok denk echt dat het woord “beta” niet duidelijk is voor vele consumenten.
Maar goed, Athom had nooit deze gretige menigte verwacht voor het nieuwe spul zo lijkt het.
Verder denk ik dat je een beta beter “stilletjes” distribueert, en niet meteen als het nieuwste snufje blingbling aankondigt. Dat lijkt idd. alsof het nú op de markt is en gekocht & gebruikt kan worden.

Iets in deze trend had wel boven de bestelknop mogen staan, vind ik:
“Let op, het betreft een beta software test, wacht op je invite voordat je besteld”.

Verder wil ik me nergens mee bemoeien hoor :grin::upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face: Opbouwend bedoeld, want het is makkelijk lullen vanaf deze plek.

2 Likes

Heb ik iets gemist? De bridge is pas 2 dagen geleden aangekondigd, hoe kunnen ze er op die tijd al zo veel van verkocht hebben?

Er zijn hele goede distributiecentra die snel kunnen leveren. Besteld voor gisteren 17:30 dan zitten die vandaag klaar. Das niet eens zo heel “snel” :wink:
Schijnbaar hebben ze er voldoende geproduceerd en veel potentiële koper op de juiste manier verleid… Helaas was niet alle communicatie goed gegaan.

1 Like

Er zullen een aantal kopers zijn geweest die daar overheen hebben gelezen.
Ik ben ook in het bezit van een bridge, weet heel goed wat beta inhoud in deze context. Helaas staat/stond er nergens aangegeven dat je deze bridge niet kan gebruiken omdat de invite er niet bij zit.
Inmiddels mail ontvangen van Athom: het kan nog 14 dagen duren voor je de invite ontvangt of sneller of langer…niet echt iets waar je op zit te wachten als je iets nieuws koopt.

“Beta” heeft niks te maken met “alleen op uitnodiging”, dat zijn twee heel verschillende dingen.

Ja okee, dat is zo. Het loopt wat door elkaar. Ik bedoel de reacties als “nu heb ik die gave nieuwe bridge binnen, en nu kan ik er niks mee”.
Daarvan krijg ik de indruk dat men geen idee heeft (of gewoon niet leest) dat het in eerste instantie om een “software test” op eigen kosten gaat, en dat Athom bepaalt wat jij er wel/niet mee mag en wanneer.

Communicatie is inderdaad allemaal wat onhandig. Ook mis ik veel informatie;

  • waarom kan mijn huis van de Homey Pro niet “overgenomen” worden of gedupliceerd naar de configuratie va de Bridge? Moet ik alles opnieuw configureren?
  • Het gaat overal over een Premium abonnement die nodig zou zijn om meer dan 5 apparaten aan te kunnen sturen, maar ik kan dit nergens bestellen.
  • Ik mis binnen de configuratie de mogelijkheid om bijvoorbeeld een Google Chromecast toe te voegen als apparaat. Geen enkele app van Google komt tevoorschijn binnen de configuratie. Als je hem opzoekt op je pc en dan zegt dat het het moet downloaden naar de Bridge-configuratie, dan blijft hij oneindig installeren, maar op de Bridge blijft Google afwezig.

Al met snap ik dat het Beta is, maar bij mij was wel de indruk gewekt dat nagenoeg alles zou werken zoals met de Homey Pro, maar dat is zeker nog niet waar…

Bij nader inzien zou ik de Bridge nog niet hebben gekocht. Je hebt er erg weinig aan zo…

+/-70% van de apps zijn niet toegankelijk op Homey (beta/bridge) die wel kunnen op de Pro, dus al zou je kunnen overzetten, je zult veel missen. (Dit zal ook zo blijven, misschien het verschil iets verminderd, maar de Pro zal ten aller tijden veel meer blijven ondersteunen)
Ook een aantal standaard ingebouwde triggers zijn achter de schermen een andere ID, alleen de titel is het zelfde, deze zullen dus niet werken tot je ze repareert.

Als ik het goed heb, is Homey premium is nog niet beschikbaar aangezien Homey (bridge) nog in beta status is (alleen op uitnodiging).

Chromecast is 1 van de vele apps die niet beschikbaar is op Homey (beta/bridge), zie in de app store (op de app zijn pagina) voor of de app wordt ondersteund in Homey (beta/bridge).
Daar is een kleine slider te zien met Homey Pro en Homey [beta], als Homey [beta] grijs is, is de app niet werkend op Homey (beta/bridge), alleen op Homey Pro.

Ik lees dat je een Homey Pro hebt , wat wil je met een Homey bridge?

1 Like

Dank voor de duidelijke uitleg. Geen vervanger voor de Homey Pro dus…
Jammer…

De Bridge ziet er mooier uit, dus dat is eigenlijk het enige (worden ze thuis blijer van). Maar het is inmiddels duidelijk dat het voor mij geen vervanger is. Dus maar weer verkopen :wink:

ik ben er klaar mee dit ding werk hier niet en wil deze retour doen maar ook daar krijg ik geen antwoord op! iemand een idee?

Als je een retour aanmeldt kom je op een wachtlijst te staan… :stuck_out_tongue:

Overigens zou ik even duidelijk melden dat je ook de verzendkosten van de retour terugbetaald wilt krijgen als je van mening bent dat het product niet aan de online beschrijving voldoet (zie de AV van Athom, punt 10).

Gebruik dit formulier om contact op te nemen met onze support desk. Voor het diagnostisch report mag je “retourneren” invullen als je een aanvraag wil doen voor het retourneren van een product.

Geef ze even een paar dagen vóór je concludeert dat je geen antwoord krijgt.

1 Like

ook ik ga de mijne ook retour sturen, slechtste tech release ever.
Verkoop het dan niet. of in ieder geval verkoop er ze met BETA invite.
Nu voelt het lekker veel geld binnen harken en daarna gaan we de software ontwikkelen.
Ik koop toch ook geen vanMoof fiets zonder wielen.

Homey Beta “geen hardware nodig begin vandaag al”

Pas bekend:
Additioneel: Behalve wanneer er een test versie van een app is, welke voor de cloud/bridge geschikt is gemaakt.
Door /test achter de URL van een app te plaatsen, en deze te openen wordt de Homey [Beta] button weer actief :grin::partying_face:
Voorbeeld:
https://homey.app/en-gb/app/com.visionsecurity/Vision-Security/test/

haha ik heb net ook maar weer eens gemaild naar ze. waarschijnlijk krijg ik weer geen of een ontwijkend antwoord!!! Begin het behoorlijk zat te worden zo. Communicatie cursus voor Athom graag!

hier altijd zeer tevreden over hun, homey is top, je moet gewoon wat geduld hebben, het gaat hier ook om een beta, dat staat toch vermeld

1 Like

Hi even een vraagje,

Ik heb dus de homey bridge en wil deze gebruiken om mijn RTS zonwering aan te sturen. Helaas kan ik bij het installeren van de app van somfy niet mijn bridge selecteren, enkel me homey pro.

Kan ik hieruit concluderen dat dit gewoon niet kan want zie ook niks over RTS staan in de vergelijking of heeft dit te maken met het ontbreken van een update voor de somfy RTS app?

Groetjess

Volgen de Homey Apps webpagina is de app inderdaad niet (of wellicht nog niet) beschikbaar voor Homey, alleen voor Homey Pro (waarbij Homey dan dus de nieuwe cloud oplossing is, erg verwarrend allemaal :slight_smile: )

May ik kan me niet voorstellen dat Athom deze app niet geschik gaat maken voor Homey, of Somfy zelf daartoe gaat uitnodigen…