Homey-Bridge niet te vinden door telefoon

hallo

ik heb een samsung galaxy s21 en gebruik al jaren een Homey-pro.
heb nu een mooie bridge erbij maar de app kan met geen mogelijk de bridge vinden.
als ik handmatig in het Bt scherm van de telefoon kijk is de bridge er wel kan kan niet koppelen zonder de app.
Maarja de app zeg hij kan geen bridge vinden.

dus ja nu krijg ik grijze haren.

Even zorgen dat je misschien niet iets door de war haalt.
De bridge is een add-on voor Homey (beta), niet voor Homey Pro.

De bridge en de pro kunnen natively niet met elkaar praten (alleen via omwegen zoals webhooks).

Om de bridge toe te voegen moet je dus eerst de app inloggen op je Homey (beta) account.

1 Like

nee dat klopt mij ook helemaal duidelijk.
ik had afgelopen week wat ruzie met de homey pro dus heb de beta aanvraag gedaan om eventueel de pro te vervangen door de bridge.
maar ik rijg de bridge niet eens geĂŻnstalleerd omdat de app zegt dat hij hem niet kan vinden.
ik krijg wel de melding er is een homey bridge gevonden maar verbinden ho maar.
soms een timeout melding en soms de melding dat hij hem toch niet kan vinden.

Geef ook even duidelijk aan hoe de Bridge er bij staat.

hij staat braaf ongeveer 2 meter bij de router vandaan en ik zit er met de telefoon 1 meter naast.

En welke kleur heeft de led ring???

Daar gaat de link toch over?

2 Likes

blauw

Lokatie permissie toegestaan?

Ensure Bluetooth is turned on, and the Homey Mobile App has permission for your location

Ja ook dat gedaan

Al een andere mobiel geprobeerd?

yep nu op 3 telefoon getest hij vind de bridge maar bij verbinden een timeout

Lijkt op een ordinair “te hip wifi systeem” issue.
Zet je wifi eens op standje “jaar 2001” en probeer nog eens

Verder snap ik niet zo hoe je de cloud/bridge ziet als vervanger voor de pro. Tenzij je de mogelijkheden voldoende vindt natuurlijk :wink:

ja dat wifi probleem is mij bekend maar ik kom niet eens zover dat ik een wifi netwerk kan selecteren, ik kom niet voorbij de bt connectie

Ik dacht dus, hij timed-out, omdat hij geen wifi netwerk aantreft waar hij wat mee kan.
Vandaar dat ik meteen aan de wifi setup dacht…

Contract Athom support.