Kan homey bridge niet installeren

Ik heb vanmorgen mijn nieuwe homey bridge ontvangen. Via de app op mijn mobiele telefoon deze proberen toe te voegen, maar halverwege het installeren van de update stopt hij ermee.
Toen geprobeerd opnieuw te installeren, maar kon toen niet gevonden meer worden. Mijn TP link accespoints herstart, zonder resultaat.
Vervolgens - stom natuurlijk - zag ik de optie Homey cloud staan en vervolgens werd de ledbalk van paars naar regenboogkleuren en vermoed ik dat de Homey met de cloud in verbinding kwam te staan, echter de homey bridge staat niet in de lijst onder ‘homeys’.
De cloud optie heb ik weer verwijderd, maar kan nog steeds geen verbinding maken met de bridge.

Ik kan geen optie vinden om het terug te zetten in de fabrieksinstellingen, dat kan volgens mij alleen als je hem in de app hebt staan.

Hoe los ik dit op?

Groet, Johan

Als de Bridge Spectrum (kleuren) op de LED ring laat zien is deze al verbonden met de Homey Cloud. Als je de Homey-app opnieuw start, krijg je dan het installatiescherm te zien?

Je Bridge gaat naar de setupmodus als deze niet meer verbonden is met je netwerk, je kan bijvoorbeeld je WiFi wachtwoord proberen te veranderen

Ik heb al een homey pro en wil het bereik van het netwerk vergroten omdat ik bij bepaalde plugs een bericht krijg dat het signaal zwak is.

Ik heb de connectie met het thuisnetwerk verbroken en de led ring is nu rood geworden.
Wat moet ik dan doen, want als ik probeer de bridge toe te voegen, dan krijg ik nog steeds de melding dat hij niet gevonden kan worden en de ‘BeleManager not started’.

Wat gebeurt er als je de Bridge opnieuw opstart?

Dan gaat hij inderdaad naar de setup en dan kun je hem verbinden met het netwerk. Dan krijg je de melding dat hij succesvol is, maar hij staat niet in de lijst.

Staat je Bridge bij Apparaten in je Homey Pro?

1 Like

Ja…
Ik wil hem in satelite mode zetten.

Daar komt die ook niet,
hij staat op je Eigenaar account wel hier: Mijn apparaten | Homey
en daar staat ook de naam van de Homey (Pro) waar die mee verbonden is, of het Mac Adres.

en ergens onder apparaten zou je hem ook kunnen vinden

Ja, ik zie hem in mijn account staan.

Staat hij dan nu ook in satellite mode?

Zie je de bridge hier?

Ja, daar staat hij tussen…

Dan staat de Bridge in de satellite mode.

Top, dank je wel voor jullie hulp!

1 Like