Homey bridge wordt niet (meer) gevonden heb beta code

Heb vandaag de homey bridge ontvangen en ben in bezit van een beta code.
Dus de stappen in de app gevolgd en de homey werd keurig gevonden in de app. WiFi ingesteld en toen ging de homey zoeken naar updates. Daarna kreeg ik de melding dat de installatie niet afgemaakt kon worden.
Heb een tijd gewacht maar de verbinding met de homey was verbroken. Toen in de instellingen de homey verwijderd om opnieuw aan te melden. Moest toen eerst de beta code invullen en kon daarna verder. Huis aangemaakt met verdiepingen, kamers etc en toen moest de homey weer worden gevonden. Maar helaas, er gebeurt niks. Na een paar minuten de boodschap dat de homey niet gevonden kan worden met dan de optie Om verder te zoeken om of te stoppen. Een paar keer verder zoeken geprobeerd maar geen resultaat. Dus toen maar afgebroken. De homey blijft verschillende kleuren led-verlichting laten zien. Van alles geprobeerd; meerdere keren de homey uit de app verwijderd, stroom van de homey gehaald. Maar helaas geen succes.
Wat moet ik doen om de homey toch te kunnen aansluiten? Terug naar fabrieksinstellingen via de app gaat ook niet want de homey is niet te vinden in de app……

https://support.athom.com/hc/nl/sections/360005130280-Homey-Bridge

Ook interessant en leerzaam:

Kun je iets duidelijker zijn?

Eerst pulserend wit en daarna kort stabiel roze en daarna pulserend roze en dat blijft. Dan heeft de app aan dat de homey niet gevonden kan worden. Ik annuleer dan. De homey blijft roze pulseren totdat ik de stekker er uit trek.

bridge

Ik zou alleen niet weten hoe hij aan het updaten kan zijn voordat je hem met WiFi hebt gekoppeld.
Tip: probeer de 5GHz band van je WiFi router tijdelijk uit te schakelen tijdens het pogen tot verbinden.

Dat zou inderdaad vreemd zijn zonder WiFi….
Maar ik zal later vanavond de 5Ghz eens uitzetten. Meerdere gezinsleden zijn nu ook online en ik weet niet of ze er last van hebben wanneer ik de 5Ghz uitzet.
Ik kan in de router als het goed ook zien of de homey verbonden is.
Ik hou je op de hoogte.

Helaas nog geen tijd gehad om dit verder te onderzoeken. In het weekend ga ik er mee verder.

Gelukt!! De Bridge is aangesloten! Heb netwerk tijdelijk de 5 ghz. uitgezet. Daarna werkte het.
Nu lukt het niet om mijn Eneco Toon aan te sluiten. Alles ging goed. Inlog gegevens ingevuld en het lijkt er op dat ik ben ingelogd maar bij het Toon icoon staat een rood driehoekje. Als ik probeer te repareren lukt dat niet. Daarna Toon verwijderd en opnieuw proberen toe te voegen. Maar dan komt de melding “a webhook with ID…… already exists”. Wat moet ik doen om met mijn Toon goed te kunnen verbinden en deze op te nemen in flows?

Met vriendelijke groeten,
Arjan

1 Like

Dat lijkt me typisch iets om by Athom support of de beta feedback te melden

Zojuist opgelost. Hem Roon app in de homey AppStore gedownload en nu werkt het!!

1 Like