Homey App voor WebOS TV en Android TV gereleased

Zie: Homey voor Android TV en webOS – News | Homey

Net even geprobeerd. De app zelf ziet er gelikt uit en het werkt soepel. De UI is mooier dan die van de app op de telefoon. Hopelijk wordt de UI nog doorgevoerd naar de app. Alleen zie ik het nut er niet van in om Homey via je televisie te bedienen. In plaats van Homey via je tv bedienen, kun je ook gewoon je telefoon gebruiken met meer mogelijkheden.

Als dashboard met camerastreams en Energy mogelijk waren, had het wel nog meerwaarde gehad.

Naar mijn idee kan Homey beter investeren in het bouwen van een EMS aangezien dat een grote rol gaat spelen in het huishouden.

Wie weet :eyes:

@Doekse klein beetje offtopic .Zijn er al ontwikkelingen in een samenwerking met Marstek ,want ik ben ergens hun logo op jullie social media tegengekomen?:slight_smile:

Ondersteuning / app voor de Apple TV in de pijplijn?

Zitten nog wel bugs in de WebOS versie. Ik kan geen enkele stekkerschakelaar bedienen. Zodra ik op een schakelaar klik geeft hij aan dat het apparaat momenteel niet beschikbaar is. Maakt niet uit welk merk, type of protocol.

Ook geeft hij verborgen apparaten gewoon weer.

Net even gekeken, maar helaas kan ik de app op mijn Xiaomi Mi Box S Android TV apparaten niet vinden. En ook als ik ergens anders inlog op de Google Play Store laten ook mijn Mi Box S apparaatjes zien niet geschikt te zijn voor deze app :frowning:

Edit: De Homey.tv web interface werkt op zich wel mooi. Op de web interface werken overigens de schakelaars ook nog niet. Of dit nu een tussenstekker of een virtuele schakelaar is maakt niet uit.

Ik denk dat de app op de TV niets meer is dan een “wrapper” die de Homey.tv web interface laat zien.

Na ja, ik verwacht dat je wel met de cursor toetsen op de afstandsbediening door de items heen kunt. Waarbij de web interface op TV een soort van mislukte mouse pointer heeft

Ziet er leuk uit, maar zolang je geen dashboards kan gebruiken, is het niet echt interessant.

Maar wie weet wat de toekomst gaat brengen…

Op mijn LG G1 tv (2021) werkt de app niet. Homey logo en dan zwart scherm. Iemand anders met hetzelfde probleem?

LG C1 idem

Eh, die kan je toch zelf maken met Homey? Dat is de hele grap van Homey, dingen aan elkaar knopen. Klimaat, verlichting, energie, Homey regelt het hier. Dus ook beheer huisbatterij en PV installatie.

Die kun je inderdaad zelf maken. Maar je kunt natuurlijk ook zelf een app maken, zelf een HA in elkaar sleutelen en zelfs programmeren.

Mijn punt is dat het ingebouwd wordt. Dat je alleen alles hoeft te koppelen, je wensen aan hoeft te geven en Homey de rest doet. De kracht van Homey is dat alles zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt. Een plug en play EMS zou dan weer een hele nieuwe gebruikersgroep kunnen aanspreken. Dit in combinatie met een smart home zou een perfecte combi zijn.

Ik heb zelf dus flows zitten knutselen. Toegegeven, het is een hoop werk. En het soms even puzzelen. Ik zie toch ook al apps voorbijkomen komen die enige functies op dit vlak bieden. Maar snap je punt. Voor nieuwe gebruikers zou het inderdaad mooi zijn als Homey standaard een HEMS functie ingebakken heeft. Maar dat is nog een lange weg. Niet eens de grootste merken omvormers worden goed ondersteund. (Sturen van die dingen in plaats van alleen uitlezen hoeveel Watt er gegenereerd wordt) Zo heb ik zelf een jaar op de Solis app zitten wachten toen deze vorig jaar april officieel gemaakt werd. Daar is nog niks mee gebeurd. Na heel lang zoeken in de krochten van het internet heb ik eindelijk via Modbus de gewenste sturing. Een HEMS is meer werk dan alleen een P1 poortje uitlezen en data tonen in een grafiekje. Omvormer en batterij apps zal je allemaal op één lijn moeten krijgen om het gestandaardiseerd aan te kunnen sturen. Ga er maar aan staan, niet alle batterijen doen en kunnen het zelfde.

Terug on-topic. De TV app is toch een handig dingetje om bijvoorbeeld even een mood te zetten voor je filmavond. (Al kan dat ook geautomatiseerd via de tv app) Het zou handig zijn als je ook op de tv het home scherm kan aanpassen naar dingen die je wil bedienen via de tv.

Iemand het toevallig wél voor elkaar gekregen om de app te installeren op Android TV? Ik heb geen idee van wat er nu mis is. Het ding draait Android 9 volgens mij

Ja, ik heb hem hier draaien op mijn Google TV Streamer met Android 14.
Misschien is Android 9 te oud? Heb helaas geen minimale OS vereiste kunnen vinden…

Ik kan de app ook niet installeren op mijn Xiaomi TV P1 32" (ook Android 9). Je kan wel de app BrowseHere gebruiken om homey.tv in een browser te openen

Dank voor de bevestiging dat het wel werkt. Ik heb verder ook geen minimale OS versie vereiste kunnen vinden. Kan me haast niet anders voorstellen dan dat dat het is.

Ja, dat is me ook gelukt. En dan krijg je dus zo’n mislukte cursor. Jammer. Maar ja, als het werkt

Volgens de Play Store is de minimale OS versie Android 10