Goed gevonden. Ik zag het zelf zo snel niet. Ik heb er een mailtje naar de support aan gewaagd om te vragen of dat een bewuste keuze is. Misschien is het een kwestie van Android 9 ook aanvinken
Hier precies hetzelfde
Hij werkt hier ook prima, alleen als ik mijn airco wil starten gaat dat niet. Er is geen toggle ![]()
Interessant: op de app staat support@athom.com voor als je vragen hebt. Als je daar naartoe mailt krijg je een automatische mail terug dat dat niet de manier is om een support ticket te openen. Op dezelfde manier sluit het systeem een support ticket zonder je op de hoogte te stellen, dat als je niet reageert binnen x dagen het ticket gesloten wordt. Je krijgt natuurlijk wel een enquete “Hoe was onze service?”
Goed, dat terzijde, dit is de reactie op mijn vraag:
Thanks for checking and sharing the version.
You’re right, the first release of the Homey app for Android TV targets Android TV 10 or higher. We chose this to rely on newer Android TV APIs and system components that improve performance, security and sign‑in (QR) flows. As a result, devices stuck on Android TV 9 (like many Mi Box S units) can’t install it via Play Store.
Options you can use today:
- Open homey.tv in your TV’s browser to control Favorites and Flows.
- Check if Xiaomi offers a firmware update to Android TV 10 for your model, or consider a TV/box that runs Android TV 10+.
More info: Play Store listing (tv.homey) and our announcement: https://homey.app/en-us/news/introducing-homey-for-android-tv-and-webos/
I trust this answers your question to your satisfaction, which is why I am closing this ticket. Feel free to reopen this ticket by responding to this mail for additional support.
Natuurlijk gaat Xiaomi die Android versie niet naar Android TV 10 helpen. Voor mijn gevoel is het simpelweg een kwestie geweest van:“O, laten we maar vanaf Android TV 10 doen. Wie wil er lunch?”