Homey app refresh niet

Als ik de Homey app op mijn iphone open laat en er veranderd iets binnen het huis, wordt dit niet bijgewerkt in de app. Pas als ik de app afsluit en opnieuw opstart geeft hij de nieuwe status weer. Verversen op achtergrond staat voor de Homey app gewoon aan.

Ik gebruik de stable version van de app, dus niet de testflight version.

Andere ook deze ervaring?

Ja, op mijn iPad. Versie 7.2.3.1246
Soms blijft ook de status van een zone op “aktief” weergegeven staan op het scherm, terwijl dat niet het geval is. Ook dan de app opnieuw opstarten.

Hallo,

dit gebeurd mij ook nog steeds regelmatig.
Heb hier bijna een jaar geleden contact over opgenomen met Athom, alleen kwam het er op neer dat het erbij hoorde.

Nu sluit ik heel vaak de applicatie en open hem al uit automatisme opnieuw.

Vind het eigenlijk erg triest
maarja wat doe je eraan.

Hallo,

Regelmatig is bij mij een understatement, het gebeurt altijd! Ook de aan/afwezigheid controle werkt daardoor niet. Als ik bv thuis kom en de iPhone app opnieuw opstart krijg ik gelijk de melding dat ik thuis ben gekomen, ook al is dat bv een uur geleden. Mn flows lopen daardoor in de soep. Vind ik niet heel erg spannend, wel erg jammer. Veel erger vind ik het als bv mn zonnescherm dicht moet en de regensensor informatie komt niet goed binnen, of erger, wind informatie. Het speelt dus al een tijd maar wordt schijnbaar niets aan gedaan. De webapp heeft dit probleem trouwens ook alleen kun je dat daat oplossen door F5 in te drukken (browser refresh). Ik ben redelijk nieuw op dit forum dus…hoe kunnen we de ontwikkelaar een auto refresh functie laten inbouwen?

Same here! Erg irritant. Je denkt dat er iets aan staat of ingesteld is, maar dat blijkt dan niet zo te zijn.

Beste Homey ontwikkelaars, deze feature staat toch wel ergens bovenaan de backlog toch?

Zoals jullie weten werkt de huidige opzet niet goed genoeg. Lang niet alle apparaten die in Homey zijn gekoppeld krijgen de juiste API calls terug waarmee op basis van events zaken direct van status veranderen. Dit zorgt er dus voor dat de status van vele knoppen niet juist is, zoals ook door andere op dit forum beschreven.

Om dit te omzeilen swipen jullie gebruikers dus de hele tijd de app weg om hem daarop weer op te starten. Ik ben ook zo iemand. Feitelijk zijn we dus de hele tijd de app aan het forceren om te verversen.

Vele apps op mijn telefoon hebben hier een simpele (swipe naar beneden om te verversen) functie voor ingebouwd. Die zou in de Homey app dus een zeer goede toevoeging zijn!

Bedankt voor het meedenken en ga door met het ontwikkelen van jullie prachtige platform!

G,

Beste Niels,

Ik hoop dat je bekend bent met het feit dat Athom het forum niet leest.
Je dient dit dus echt als request bij hun aan te melden.

Heb ik al een keer eerder gedaan, ik ga er altijd vanuit dat een artikel op het eigen forum toch een zetje extra kan zijn. Daarbij kan ik me niet voorstellen dat ze het forum niet in de gaten houden. :wink:

Echt, contact support ajb.