Herstart Homey na elke update

Per week komen er meerdere updates van apparaten, versies of modules voor Homey voorbij. Regelmatig kom ik er een dag later achter dat er iets niet meer functioneert. Als ik dan kijk op de app van Homey is er weer een update geweest. Zonder verder na te denken of dit invloed kan hebben doe ik dan een herstart. En gelukkig functioneert de flow die dan hapert weer naar behoren. Waarom wordt homey niet automatisch opnieuw opgestart. Dit voorkomt een boel narigheid.
Afgelopen week is er een update van Tradfri voorbij gekomen. Ik zie het verband niet, maar daarna werkte de flow die getriggerd wordt bij het indrukken van de schakelaar AVCT–202.niet meer.

En dan Homey meerdere keren per week opnieuw op laten starten als er een app update is??
Ik weet een betere: Zet auto updates uit, voor alles.

1 Like

Natuurlijk kan dat en kun je op ieder gewenst moment kijken of er updates zijn. Maar is dat ook het advies om de updates uit te zetten ?
Als dit niet wordt geadviseerd is het beter dat er een restart plaats vind dan dat je telkens moet zoeken wat er aan de hand is.

Nee, zeker niet.

Lijkt me mooi om daar een flow van te maken,zodat je op een bepaald tijdstip zelf kunt bepalen wanneer je de update binnen haalt met een restart als gevolg.

Ook vraag ik me af of ik de enige ben die deze problemen ervaart.

Een flow maken om Homey te re-starten komt er aan!

2 Likes

Ik heb geen problemen met apps maar heb bij belangrijke apps auto update uit gezet. Verder heb ik bij athom het verzoek gedaan voor een nieuwe trigger kaart: app update beschikbaar. Zodat ik een melding krijg als er een update beschikbaar is…

het zou al fijn zijn als er in het app scherm een symbooltje zou komen te staan dat er voor betreffende app een update beschikbaar is.

Ik had problemen met kaku wandzenders. Dacht dat het de batterijen waren.
Nu ik deze topic lees heb ik de spanning van de Homey even eraf gedaan.
Alles werkt nu weer perect. Je moet het maar weten. Homey zou dat automatisch moeten doen.