2 vragen mbt homey firmware update en ongewenst automatisch uitschakelen van flows door homey

Weet iemand hoe je het tijdstip kunt wijzigen wanneer Homey zichzelf update?
Dit doet ie vrijwel altijd midden in de nacht, dit is zeer ongewenst omdat na de herstart sommige flows dingen gaan doen die ik niet wil dat die s’ nachts draaien. Zo kan het zomaar zijn dat bv alle lampen aan gaan en aan blijven. etc
Is er dus een manier om in te stellen dat Homey bv alleen overdag en/of in de weekenden of door de weeks zichzelf update?

Een 2de vraag / probleem heb ik met flows.
Ik krijg af en toe meldingen van Homey dat een flow is uitgeschakeld omdat deze te vaak gestart zou zijn. Erg vreemde melding, zeker gezien het cronjobs (tijd geschakelde) flows zijn, bv elk kwartier.
Dat gaat jaren goed en ‘ineens’ zou die te vaak worden gestart.
Zo ook een flow van de harmony app, die wordt ineens uitgezet omdat die te vaak wordt gestart.

Hoe zet ik deze functie uit dat Homey geen flows meer uit zet?

Antwoord op vraag 1
Nee dat kan niet. Een oplossing is om handmatig te updaten.

Antwoord 2.
Nee. Dit kan je niet uitschakelen
Dit is sinds V 2.0.5.
Maar ik denk dat er ergens een foutje in je flow zit want dit gebeurt pas als de flow meer dan 10 per sec of 120 keer per min word gestart.

Hoeft niet perse een fout in de flow te zijn. Ik heb een Fibaro plug die een beetje koekoek is en als een dolle de veranderingen in wattage aan het doorgeven is. De flow “als wattage veranderd is…” wordt dan uitgeschakeld. Ligt in dit voorbeeld aan de plug i.p.v. aan de flow.

vraag 2:
ik heb een flow die ik elke dag laat uit- en weer aanzetten. Als het die dag dan uitgezet is, dan wordt het weer aangezet en gaat het feest weer verder.

Ik laat ruimte dat dit niet de enige criteria zijn waarbij flows uitgezet worden. Maar heb daar geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, maar ik zou zeggen dat ik gedrag zag in het automatisch uitzetten van flows die ik niet kan relateren naar 10/s of 120/m.
N=1

Nou dat is zeker geen fout in de flow…

Het is een cronjob die elke 15 minuten draait, die doet enkel een logic waarde wijzigen op false indien die true is, dus die doet het niet eens altijd.

De andere flow die uitgeschakeld is van trigger van de harmony app als er geswitched wordt van activiteit, ook dat is zeker geen flow die zo vaak gebeurd dat ie wordt uitgeschakeld.

Ook kan het elke keer een andere flow zijn, het lijkt dan ook puur willekeur welke uit gezet word.

Riekt dus meer naar een bug.

Dus zaak om een melding te maken bij Support, denk ik.

Wat de updates betreft, als je de automatische update uitzet, kun je inderdaad zelf bepalen wanneer je wilt updaten. Zo doe ik het ook, ik heb een beetje hetzelfde probleem… :stuck_out_tongue:

Zou je een screenshot van die flow kunnen plaatsen? Dan kunnen we even mee kijken.
Je zal niet de eerste zijn die een denk foutje maakt :wink:

Klopt. Ik heb een Wallmote schakelaar met een bug. Die triggert soms wel 5x een flow als je er op drukt.
Ik heb dit tijdelijk opgelost door er een teller op te zetten

Ehm, dat is toch geen bug, het staat ook vermeld bij de scene… Hij triggert dan 5x per seconde. Volgens mij is dat bedoeld om dimmers aan te sturen…

haha nee hoor. Dit betekend dat hij triggert als je hem langer dan 5 sec indrukt. :wink: Beetje slecht vertaald
De bug is er ook bij kort drukken en swipen

Maar er loopt al een draadje over dit probleem.

Nu maar weer on topic

Ik heb dit als ik twee personen afwezig meld en er is een flow die als trigger heeft: bij de laatste persoon afwezig doe… deze flow wordt dan uitgeschakeld, want schijnbaar wordt de flow twee keer gestart omdat de beide personen de laatste zijn…